Premium

Nederland presenteert zich op SXSW: dag 2

Zo ging het eraan toe in het New Dutch Wave huis en op de beurs

Foto: Nick Helderman

Nederlandse creatieve ondernemers en startups verenigen zich als 'New Dutch Wave' en presenteren zich tijdens South by Southwest. De tweede dag staat in het teken van media-innovatie. Sprekers als  en  presenteerden hun visie op het podium.

Nederlandse ondernemers en creatieven gaan al jaren naar ’s wereld grootste interactieve festival en dit jaar vonden Atilla Meijs (Corinno Media Group), Arne Koefoed (Wink) en Danny Frietman (Enterprise Summit) het tijd voor een overkoepelde club die alles uit Nederland op SXSW zou verbinden.  Naast een stand op de beurs, hebben zij dit jaar een eigen huis. Dat bestaat uit twee clubs vlakbij 6th Street: Barbarella & Swan Dive. .

 

Nederlandse stand

Daarnaast is de New Dutch Wave aanwezig op de SXSW Conference. In een grote hal presenteren landen van over de hele wereld hun meest vernieuwende projecten. Zo laat Japan de nieuwse snufjes op het gebied van artificial intelligence zien. De Brazilianen pronken met hun innovaties op het gebied van video en virtual reality. De Nederlandse stand is erg divers: van 's werelds kleinste sociale netwerk tot , de 'Spotify voor games'. En natuurlijk krijgt elke voorbijganger een stroopwafel van .

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie