Voormalig marketingdirecteur Red Bull lanceert… energiedrankje

Tenzing eert de man die als eerste op de Mount Everest stond

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ex-Red Bull marketeer Huib van Bockel heeft een energydrink gelanceerd die rechtstreeks lijkt te concurreren met de producten van zijn voormalig werkgever. Dat schrijft vandaag. Tenzing bevat half zoveel suiker en bevat daarnaast uitsluitend natuurlijke ingrediënten: groene koffie, groene thee en guarana. Van Bockel heeft een jaar gewerkt aan de receptuur, productie en introductie, sinds hij in december vorig jaar na acht jaar Red Bull verliet.

De markt van producten met  kunstmatige ingrediënten is verzadigd, aldus Van Bockel met een plaagstoot naar Red Bull. ‘Het is niet echt nodig om een synthetische energiedrank te maken als je kunt putten uit natuurlijke en sterke ingrediënten die zo uit de natuur komen. Dus dat besloten we een jaar geleden te gaan doen.


De samenstelling heet gebaseerd te zijn op een recept uit Nepal en is vernoemd naar de sherpa die samen met Sir Edmund Hillary als eerste de top van de Mount Everest bedwong. Naast voorgenoemde koffie, thee en guarana, bevat Tenzing ook buitensuiker (uit Nederland), citroensap en zout. Vijf procent van de winst maakt het bedrijf - naar eigen zeggen - over aan goede doelen die duurzaamheid nastreven.

 

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie