‘Integratie is geen doel op zich, het is een middel om jezelf te dwingen om voorop te lopen op snelheid, kwaliteit en innovatie’, zegt Sven Vening, CEO dentsu Creative. ‘Die mentaliteit hadden Boris en ik ooit al samen als leiders van dentsu creative, en het is goed om te zien dat dat bloed nu door het hele bedrijf stroomt. En weet je, het is misschien soms eng om wat meer eieren in hetzelfde mandje te gooien als marketeer, maar als je weet dat er goed op wordt gebroed en ze allemaal zorgvuldig tot leven komen, heb je weer tijd om je druk te maken over andere zaken.’
Jullie lijken het momentum te hebben als creatief bureau, het gaat goed hè?
‘Al acht jaar zit er groei in het bureau, niet alleen financieel of op het gebied van awards, maar ook in onze creatieve dienstverlening. Op Social komen er meer en meer pitchaanvragen binnen, bij het Branding & Design-team is er dit jaar erg veel mooi werk gemaakt, Experience heeft natuurlijk enorm momentum met AI, en met de Reclame-tak zie je de impact die we maken als bureau enorm toenemen. Recent zijn we ook een PR-bureau begonnen, waarvan we nu al zien dat veel opdrachtgevers daar ook mee willen werken.’
Komt dat mede door die focus op integratie?
‘Het komt door de mentaliteit waar integratie door ontstaat. Complexe puzzels willen oplossen, werelden willen samenbrengen en eerlijk en open zijn over vernieuwing en innovatie.’
Heb je een mooi voorbeeld van hoe integratie echt kan werken?
‘Volkswagen zocht een nieuw social bureau. We creëerden een integrated team van merkliefhebbers, social first denkers, mediastrategen en influencer-specialisten. Het recept om deze pitch te winnen, en ook precies met dit geïntegreerde team werken we aan het Volkswagen social account, wat met de dag groeit.’
Leidt deze kruisbestuiving ook tot nieuwe proposities?
‘Jazeker. Het is net als koken: als je verschillende ingrediënten bij elkaar doet komen er andere smaakjes uit. Dentsu Delivery is net gelanceerd; Seamless Delivery at Scale. En in 2026 gaan we helemaal los met onze nieuwe Dentsu Influence-propositie, dus hou ons in de gaten zou ik zeggen.’

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu