Overslaan en naar de inhoud gaan

Creativiteit zonder grenzen

Waarom creatieve groei bij dentsu juist ontstaat door disciplines te verbinden. En hoe integratie nieuwe proposities én pitchwins oplevert.
Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Sven Vening, CEO dentsu Creative
Sven Vening, CEO dentsu Creative

‘Integratie is geen doel op zich, het is een middel om jezelf te dwingen om voorop te lopen op snelheid, kwaliteit en innovatie’, zegt Sven Vening, CEO dentsu Creative. ‘Die mentaliteit hadden Boris en ik ooit al samen als leiders van dentsu creative, en het is goed om te zien dat dat bloed nu door het hele bedrijf stroomt. En weet je, het is misschien soms eng om wat meer eieren in hetzelfde mandje te gooien als marketeer, maar als je weet dat er goed op wordt gebroed en ze allemaal zorgvuldig tot leven komen, heb je weer tijd om je druk te maken over andere zaken.’

Jullie lijken het momentum te hebben als creatief bureau, het gaat goed hè?
‘Al acht jaar zit er groei in het bureau, niet alleen financieel of op het gebied van awards, maar ook in onze creatieve dienstverlening. Op Social komen er meer en meer pitchaanvragen binnen, bij het Branding & Design-team is er dit jaar erg veel mooi werk gemaakt, Experience heeft natuurlijk enorm momentum met AI, en met de Reclame-tak zie je de impact die we maken als bureau enorm toenemen. Recent zijn we ook een PR-bureau begonnen, waarvan we nu al zien dat veel opdrachtgevers daar ook mee willen werken.’

Komt dat mede door die focus op integratie?
‘Het komt door de mentaliteit waar integratie door ontstaat. Complexe puzzels willen oplossen, werelden willen samenbrengen en eerlijk en open zijn over vernieuwing en innovatie.’

Heb je een mooi voorbeeld van hoe integratie echt kan werken?
‘Volkswagen zocht een nieuw social bureau. We creëerden een integrated team van merkliefhebbers, social first denkers, mediastrategen en influencer-specialisten. Het recept om deze pitch te winnen, en ook precies met dit geïntegreerde team werken we aan het Volkswagen social account, wat met de dag groeit.’

Leidt deze kruisbestuiving ook tot nieuwe proposities?
‘Jazeker. Het is net als koken: als je verschillende ingrediënten bij elkaar doet komen er andere smaakjes uit. Dentsu Delivery is net gelanceerd; Seamless Delivery at Scale. En in 2026 gaan we helemaal los met onze nieuwe Dentsu Influence-propositie, dus hou ons in de gaten zou ik zeggen.’

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in