Overslaan en naar de inhoud gaan

Kiest de bureauwereld voor de ultieme aanval?

De consultants veroveren de marcomwereld, maar gelukkig is er volgens Gert Koot nu Publicis' AI-platform Marcel met creativiteit als basis.
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf.com
Miniatuurvoorbeeld
© 123rf.com

Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens het spelletje Risk gespeeld. De belangrijkste beslissing die je tijdens het spel moest maken is of je genoeg legers had om een goede aanval uit te kunnen voeren.

related partner content for mobile comes here

Als je goed kijkt naar de wereld van de bureaus en de managementconsultants dan lijkt zich hier eenzelfde strijd af te spelen. Sinds een tijdje nemen vier management consultancy netwerken een steeds grotere hap uit de wereld van marketingcommunicatie.

Deze week werden we verblijd met het nieuws dat Accenture Interactive een digital ad-buying divisie is begonnen. Voorlopig alleen nog in digital want zoals Brian Whipple, CEO of Accenture Interactive stelt: 'Buying ads across traditional media such as television, radio or print is not an area of focus. It’s a low-margin thing, it’s not something we’re interested in.'

Naast Accenture Interactive hebben we ook nog te maken met PWC Digital Services, Deloitte Digital en IBM iX als grootste spelers. Aangespoord door de digitale transitie veroveren deze nieuwe toetreders zich een toegang tot een categorie die niet hun natuurlijk periferie is. Waar je met advies en auditen al niet kunt komen!

Een mogelijk probleem in de zin van ontbrekende expertise is natuurlijk makkelijk op te lossen, want het toekomstige businessmodel laat zien dat je die kennis gewoon kunt kopen. Er begint zich inmiddels een leger te vormen van zo’n kleine 52.000 medewerkers wereldwijd. En gelet op de 'low margin' opmerking van Brian Whipple kan het niet anders dan dat het een sterk leger worden want aan 'high-margin' is geen gebrek. 

M RC L

Maar gelukkig is er goed nieuws. Er is lang nagedacht over een strategie. Hoe kunnen we als een bureaunetwerk deze strijd in ons voordeel beslissen. Maar gelukkig geeft juist de nieuwe technologie het antwoord. We hebben nu een leger dat groot genoeg is om de strijd met deze veroveraars aan te gaan. We noemen het M RC L.

Marcel is het door Publicis Groupe en Microsoft ontwikkelde AI-platform dat moet gaan helpen om de medewerkers beter en creatiever te laten samenwerken. En beste consultants, dat zijn er geen 52.000 maar 80.000. Zo dan! Eat your heart out! Daar hebben jullie niet van terug! En let op: Marcel gaat het niet over de low-margin of high-margin maar over de essentie van het vakgebied namelijk de creativiteit.

Marcel gaat de silo’s breken tussen data, technologie en creativiteit. Want zoals de Marcel Bleustein-Blanchet oprichter van Publicis en tevens naamgever al zei: 'When you are being challenged it’s the right time to be bold'. Dus met alle 80.000 Publicis legers vallen wij de 52.000 consultants aan. Dan weten we eigenlijk al wie er gaat winnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in