Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanquins zoektocht naar bloed mondt uit in een horrorcampagne

Bloedbank roept fans rond de release van het vijfde deel van Evil Dead Rise op te gaan doneren.
beeld uit  Evil Dead Rise
Beeld uit Evil Dead Rise
beeld uit  Evil Dead Rise
Beeld uit Evil Dead Rise

Wie het wel lekker vindt om veel bloed te zien in een film, zal ook niet te kleinzerig zijn on zelf wat van zijn bloed te doneren.

related partner content for mobile comes here

Dat moet ongeveer de gedachte zijn van Sanquin, dat samenwerking is aangegaan met bioscoopketen Kinepolis rond de horrorfilm Evil Dead Rise.

6500 liter bloed

In het vijfde deel van de reeks horrorfilms spuit en vloeit er weer het nodige bloed, 6500 liter om precies te zijn. Daar was zelfs een eigen nepbloed-productielijn voor nodig.

In het echte leven is het niet om zo eenvoudig aan meer bloed te komen, reden voor Sanquin en Kinepolis om horrorfilmfans op te roepen om bloeddonor te worden.

Dat is hard nodig; voor duizenden patiënten is bloed van levensbelang en alleen beschikbaar dankzij bloeddonors.

Kinepolis Horror Night

Aftrap van de samenwerking is de Horror Night op 21 april in 15 verschillende Kinepolis theaters. Tijdens deze nachtt wordt het publiek getrakteerd op een scary ervaring in de bioscoop.

Bezoekers kunnen met behulp van horrorprops zelf een bloederig slachtoffer of juist moordlustige psychopaat spelen.

Op deze manier hoopt Sanquin via het platform van Kinepolis vooral mannen tussen 18 en 25 jaar aan te spreken. Zij zijn voor de Bloedbank een moeilijk bereikbare groep, die niet vaak aan bloeddonatie denkt.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wunderman Thompson

Leuk idee trouwens

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in