Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfrijdende ambulance speelt hoofdrol in campagne over tekort aan zorgpersoneel

Medi Interim, uitzendbureau voor de zorg, wil met campagne voelbaar maken dat zorg verlenen mensenwerk blijft
Zorg blijft mensenwerk
Zorg blijft mensenwerk

In de campagnevideo zie je het voertuig zonder bestuurder én zonder zorgpersoneel in actie. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Higuita en geproduceerd door WeFilm om aandacht te vragen voor het bijzondere vak van zorgprofessionals.

related partner content for mobile comes here

Mensenwerk

Het doel van de campagne is om voelbaar te maken dat zorg verlenen mensenwerk blijft. Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘In bijna elke branche is tekort aan personeel en duizelen de getallen over openstaande vacatures. Die cijfers raken je op een gegeven moment niet meer. Deze zelfrijdende ambulance is daarom een  beeldende manier om het personeelstekort te laten zien en vooral hoe de zorg echt niet zonder mensen kan.’

De campagne leidt naar www.dezorgheeftjenodig.nu. Een campagnesite met bijzondere verhalen van mensen die in de zorg werken. Met name herintreders spelen hier een sleutelrol.

Jantine Pater, directeur van Medi Interim: ‘De coronapandemie zorgde ervoor dat veel uitgetreden zorgprofessionals terugkeerden om hun steentje bij te dragen, zoals gepensioneerde artsen of andere zorgverleners. Nu de pandemie onder controle is, besluit een deel van deze herintreders om parttime actief te blijven. Zij zijn voor ons hét voorbeeld waarom herintreders een belangrijke rol kunnen spelen in het terugdringen van het personeelstekort en de reden waarom we deze ervaringen delen.’

Bekijk hieronder het campagnefilmpje

Credits

Creatief bureau: Higuita Amsterdam
Productie: WeFilm
Regie: Jan Boon
Mediabureau: Mediaplus
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in