Overslaan en naar de inhoud gaan

Karen Ballenden gaat LePub Amsterdam leiden

Kika Douglas wordt chief creative officer. Het internationale topduo komt over van 180 Amsterdam.
lepub
Kika Douglas (l) en Karen Ballenden moeten ervoor zorgen dat het bureau 'leidend blijft in culturele relevantie'.
lepub
Kika Douglas (l) en Karen Ballenden moeten ervoor zorgen dat het bureau 'leidend blijft in culturele relevantie'.

LePub Amsterdam heeft Karen Ballenden aangesteld als de nieuwe general manager. Ze stapt over van 180 Amsterdam, waar ze de laatste jaren als business director werkzaam was. Daarvoor was ze onder meer global brand lead bij TBWA in Zuid-Afrika.

Ballenden neemt het stokje over van Eileen Owen Tan, die nog maar sinds eind vorig jaar aan het roer stond van LePub Amsterdam. Zij is nu global transformation lead bij Publicis Groupe, waarvan LePub Amsterdam onderdeel is.

Tegelijkertijd is Kika Douglas al enkele maanden aan de slag als chief creative officer van het reclamebureau. Zij stapte begin vorig jaar eveneens over van 180 Amsterdam en deed eerder bureau-ervaring op bij onder meer Dentsu Creative Amsterdam en Sid Lee New York. Douglas heeft naar verluidt zo'n vijftien gewonnen Leeuwen op haar naam staan.

LePub Amsterdam spreekt met de aanstellingen de ambitie uit om 'leidend te blijven in creatieve effectiviteit en culturele relevantie'.

Prijzen

LePub Amsterdam kunnen we rustig classificeren als prijswinnend bureau. Met name vorig jaar regende het prijzen in Cannes, met onder meer zelfs een Grand Prix voor de campagne Refurb voor Philips. En hoewel er nog weinig shortlists bekend zijn, is LePub Amsterdam ook dit jaar al genomineerd voor een Leeuw, met de Philips-case Fixables.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in