
LePub Amsterdam heeft Karen Ballenden aangesteld als de nieuwe general manager. Ze stapt over van 180 Amsterdam, waar ze de laatste jaren als business director werkzaam was. Daarvoor was ze onder meer global brand lead bij TBWA in Zuid-Afrika.
Ballenden neemt het stokje over van Eileen Owen Tan, die nog maar sinds eind vorig jaar aan het roer stond van LePub Amsterdam. Zij is nu global transformation lead bij Publicis Groupe, waarvan LePub Amsterdam onderdeel is.
Tegelijkertijd is Kika Douglas al enkele maanden aan de slag als chief creative officer van het reclamebureau. Zij stapte begin vorig jaar eveneens over van 180 Amsterdam en deed eerder bureau-ervaring op bij onder meer Dentsu Creative Amsterdam en Sid Lee New York. Douglas heeft naar verluidt zo'n vijftien gewonnen Leeuwen op haar naam staan.
LePub Amsterdam spreekt met de aanstellingen de ambitie uit om 'leidend te blijven in creatieve effectiviteit en culturele relevantie'.
Prijzen
LePub Amsterdam kunnen we rustig classificeren als prijswinnend bureau. Met name vorig jaar regende het prijzen in Cannes, met onder meer zelfs een Grand Prix voor de campagne Refurb voor Philips. En hoewel er nog weinig shortlists bekend zijn, is LePub Amsterdam ook dit jaar al genomineerd voor een Leeuw, met de Philips-case Fixables.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee