Overslaan en naar de inhoud gaan

Marco de Jong is de nieuwe creative director van Buutvrij

Hij volgt Jorn Dost op, die recent naar Home vertrok.
buutvrij
De Jong werkt al sinds 2020 bij Buutvrij.
buutvrij
De Jong werkt al sinds 2020 bij Buutvrij.

Marco de Jong is aangesteld als de nieuwe creative director van Buutvrij. Hij werkte sinds 2020 bij het Amsterdamse reclamebureau als art director en wordt met deze stap eindverantwoordelijk voor de creatieve vloer van Buutvrij.

related partner content for mobile comes here

De Jong (1974) is al zo'n twintig jaar actief in de hoofdstedelijke reclamebureauwereld. Vóór Buutvrij was hij werkzaam bij onder meer Ogilvy, N=5 en Selmore in verschillende creatieve functies. 

Hij neemt het stokje over van Jorn Dost, die recentelijk als creative director naar social-bureau Home vertrok. Dost werkte in totaal zeven jaar bij Buutvrij. Met de promotie van De Jong is de rol van art director vrijgekomen bij Buutvrij. Wie die gaat vervullen, is nog niet bekend. 

Passie voor reclame

Frederike den Ottelander, managing director Buutvrij, omschrijft De Jong als 'een echte vakman met een diepe passie voor reclame'. 'Zijn ervaring bij andere bureaus helpt ons om creatief beter werk te maken.'

De Jong over zijn werkgever: 'Het is een bijzondere club van getalenteerde mensen, elk met hun eigen expertise en achtergrond. We willen laten zien dat betekenisvol werk niet alleen inhoud heeft, maar ook kan uitblinken in creativiteit en effectiviteit.'

Buutvrij is opgericht in 2003 en werkt voor opdrachtgevers als Joolz, Omroep Zwart en Squla. Ook organiseert het bureau jaarlijks het bekende feest Oud & Opnieuw. Eind vorig jaar kwam Buutvrij veelvuldig in het nieuws, omdat een faillissement voor het bureau nabij leek. De zogeheten Ophefuitverkoop stak daar een stokje voor. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in