Overslaan en naar de inhoud gaan

Doorstart Pitch heet Pitchit

Weet u het nog? User generated opinieblad Pitch ging in april vorig jaar failliet, en kreeg afgelopen herfst een online doorstart op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weet u het nog? User generated opinieblad Pitch ging in april vorig jaar failliet, en kreeg afgelopen herfst een online doorstart op .

Nu plannen de burgerjournalisten een nieuwe lancering in april, middels de site .

Format blijft in grote lijnen hetzelfde: het 'Nederlandstalige opinieplatform', zoals het zichzelf noemt, richt zich op de doelgroep van twintigers. Die mogen op Pitchit hun mening ventileren over de toekomst van Nederland, leven in Europa, of de wereld.

Rupert Parker Brady (39) blijft hoofdredacteur. Polle de Maagt (student en medewerker ) wordt de nieuwe marketingmanager. De Maagt hield gisteren een presentatie tijdens een GVR kennismiddag over User Generated Content, waar hij het concept Pitchit even aanstipte.

Rupert Parky Brady zat ook in de zaal. Hij vergeleek het vernieuwde concept met de burgerjournalistenformule van : 'We willen ook die kant op, zij het dat Skoeps zich richt op snel nieuws, en Pitchit op opinie en achtergronden.'

De site gaat half april van start, maar de ruwe 'betaversie' is nu al te bekijken. De afgelopen maanden is volgens Parker Brady hard gewerkt om de techniek kloppend te maken, de komende weken zal de site en de content worden geoptimaliseerd.

Pitch werd in het najaar van 2005 gelanceerd en in eerste instantie als combinatie van publieksmaandblad en website uitgegeven, maar dat format bleek veel te duur. Al het geld ging op aan print en personeel. Al na een half jaar trok de investeerder zich uit het project en in april 2006 werd het failissement uitgesproken.

Oud-eigenaar Elderik Meulman bleef eigenaar van de domeinnaam Pitch.nl, zodat de nieuwe eigenaar, investeerder Niek Hofman, verder moest onder de naam Pitchmedia.nl. De redactie werd deels overgenomen door o.a. het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam.

Het nieuwe Pitchit-team bestaat naast Parker Brady en de Maagt onder andere uit (eindredacteur) en de moderatoren Boris Nihom (25) en Milos Labovic (27). Internetbureau maakte de site, reclamebureau Habbekrats ontwikkelde de campagne en het logo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in