De nettowinst bedroeg 11,4 miljoen euro, tegenover 4,2 miljoen in de eerste zes maanden van 2001. De omzet daalde met 4,7 procent naar 356,3 miljoen euro. De omzetdaling is te wijten aan de slechte advertentiemarkt. De advertentievolume daalde met 32,1 miljoen euro. De nettowinst voor afschrijving van goodwill en uitgaverechten kwam uit op 22,6 miljoen euro, 43,9 procent hoger dan in het eerste halfjaar vorig jaar. Vorig jaar is de uitgever een reorganisatie begonnen waardoor het mogelijk was kosten te besparen. Ook het stoppen van niet renderende internetactiviteiten droeg bij aan een positiever resultaat. In de eerste zes maanden van dit jaar daalde het aantal arbeidsplaatsen van 3930 vorig jaar naar 3688. De vooruitzichten in vooral de dagbladsector blijven slecht. De dalende advertentieomzet drukte de omzet. In de sector merken en diensten werd 15 procent minder advertenties geplaatst, de personeelsadvertenties liepen met 18 procent terug. Dit verlies werd voor een klein gedeelte gecompenseerd door een fractioneel hogere oplageomzet bij dagbladen en een omzetgroei bij algemene en educatieve boeken. De resultaten van deze laatste groep, twee andere kernactiviteiten van PCM, ontwikkelen zich volgens plan. PCM Uitgevers verwacht dat het bedrijfsresultaat voor afschrijving van goodwill en uitgaverechten over geheel 2002 uitkomt onder het niveau van vorig jaar. Deze bedroeg toen 56,7 miljoen euro (ANP).
Winststijging en omzetdaling PCM
PCM Uitgevers heeft over het eerste halfjaar bijna drie keer zoveel winst gemaakt als in dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu