Overslaan en naar de inhoud gaan

Donorregister koppelt mailpack aan 3D animatie

Circa 200 duizend jongeren worden eind deze maand opgeroepen om zich als donor in het Donorregister te registreren. Zij ontvangen een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ieder jaar wordt de aanschrijving begeleid door een voorlichtingscampagne, georganiseerd door NIGZ-Donorvoorlichting. Dit jaar heeft de campagne volgens de initiatiefnemers een primeur voor Nederland: de folder en het donorformulier uit het mailpack zijn gekoppeld aan een driedimensionale animatie. Hiervoor kunnen jongeren naar de website gaan. Zodra het donorformulier of de folder uit het mailpack voor de webcam wordt gehouden, start op het beeldscherm een driedimensionale animatie, waarin wordt stilgestaan bij orgaan- en weefseldonatie en het belang van registratie. Naast deze animatie zal de campagne ook bestaan uit radiospotjes en veel aandacht via internet.

Jongeren staan volgens het Donorregister positief tegenover orgaan- en weefseldonatie. De afgelopen jaren registreerden ruim 360 duizend jongeren zich in het Donorregister met keuze 1, toestemming voor donatie. Een grote meerderheid legde de keuze vast nadat zij door het Donorregister was aangeschreven. Sinds de oprichting van het Donorregister in 1998 zijn ruim 1,8 miljoen jongeren die recent achttien jaar zijn geworden, benaderd. De totale respons bedraagt gemiddeld circa 36 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in