Ieder jaar wordt de aanschrijving begeleid door een voorlichtingscampagne, georganiseerd door NIGZ-Donorvoorlichting. Dit jaar heeft de campagne volgens de initiatiefnemers een primeur voor Nederland: de folder en het donorformulier uit het mailpack zijn gekoppeld aan een driedimensionale animatie. Hiervoor kunnen jongeren naar de website www.donorformulier.nl gaan. Zodra het donorformulier of de folder uit het mailpack voor de webcam wordt gehouden, start op het beeldscherm een driedimensionale animatie, waarin wordt stilgestaan bij orgaan- en weefseldonatie en het belang van registratie. Naast deze animatie zal de campagne ook bestaan uit radiospotjes en veel aandacht via internet.
Jongeren staan volgens het Donorregister positief tegenover orgaan- en weefseldonatie. De afgelopen jaren registreerden ruim 360 duizend jongeren zich in het Donorregister met keuze 1, toestemming voor donatie. Een grote meerderheid legde de keuze vast nadat zij door het Donorregister was aangeschreven. Sinds de oprichting van het Donorregister in 1998 zijn ruim 1,8 miljoen jongeren die recent achttien jaar zijn geworden, benaderd. De totale respons bedraagt gemiddeld circa 36 procent.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu