Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk Koninklijk Huis

Vandaag is onze Koningin jarig. Fijne aanleiding voor de media om weer eens uitgebreid te verhalen over ons Koninklijk Huis. Wie denkt iets…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je kunt geen documentaire over het Koninklijk Huis zien, of dezelfde afgezaagde verhalen worden weer verteld. Tot en met de altijd precies dezelfde TV-fragmenten. Er moeten bijvoorbeeld duizenden uren beeldmateriaal zijn van defilés op Soestdijk. Maar nooit zie je iets anders dan dezelfde paar minuten met nietszeggende plaatjes.

Uitzondering is 'royalty watcher' van onder andere De Groene Amsterdammer, René Zwaap. Hij komt al jaren geregeld met nieuws naar buiten over het Koninklijk Huis. Vooral over Bernhard wist hij verhalen te vertellen die we nog niet kenden. En in 2002 wist hij al te melden dat Mabel een relatie met Bruinsma had gehad.

Maar steeds opnieuw wordt René Zwaap niet geloofd door het heersende journaille en als nar terzijde geschoven; ondanks dat hij achteraf wel degelijk veel gelijk heeft. Maar ook vanochtend weer op radio 1 werd hij op een cynisch toontje bestempeld als "de niet als de meest betrouwbare journalist van Nederland bekendstaande René Zwaap".

Wat is het waardoor er zo'n consequent en consistent beeld wordt weergegeven van Het Koninklijk Huis dat alleen als het echt niet meer anders kan, een tikje wordt bijgesteld?

Is het luiheid van journalisten of knap stukje brand management van onze majesteit?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in