Dit heeft het Landelijk Instituut voor Sociale Verzekeringen (LISV) onlangs bepaald. Hun freelance status komt te vervallen waardoor deze interviewers nu een vaste relatie krijgen met de onderzoeksbureaus waarvoor ze werken. Face-to-face onderzoek wordt op deze wijze aanzienlijk duurder, meldt directeur Reinier Schaper van de MarktOnderzoekAssociatie. Hij heeft aangedrongen op verder uitstel van de maatregel, maar dat is door de LISV geweigerd. Oorspronkelijk zou de nieuwe regelgeving al in gaan op 1 januari en kreeg de MarktOnderzoekAssociatie uitstel tot 1 april. Verder uitstel is niet aan de orde, vindt het LISV. Schaper vreest een financiële aderlating voor veel bureaus gezien de vele langlopende contracten die er zijn met opdrachtgevers. Ook de administratieve en organisatorische rompslomp wordt gevreesd.
Marktonderzoek fors duurder door nieuwe regelgeving
De honoraria voor veldwerk-interviewers gaan door nieuwe sociale regelgeving met 35 tot 70 procent omhoog. Met ingang van 1 april vallen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu