Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank schrapt 'valse belofte' in commercial na klacht

Beloven dat er een oplossing komt voor de honger in de wereld gaat te ver, oordeelt de Reclame Code Commissie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Reclame Code Commissie liet dat aan Rabobank weten na een klacht over de commercial Growing a Better World Together, zo meldt de NOS. Het oordeel is nog niet gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

Lees ook:

Leendert Bikker (Rabo): ‘Wij gaan het voedselprobleem niet alléén oplossen, dat staat nergens'

 

Het gaat specifiek om de zin: 'Stel je eens voor dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen, en dat je ons aan deze belofte mag houden.'

'Dat de aanpak tot een oplossing van het wereldvoedselprobleem zal leiden, is door de bank niet aannemelijk gemaakt', meldt de commissie. 

Een woordvoerder van de bank zegt dat Rabobank de commercial nu gaat aanpassen en de zin afkapt na 'oplossen'. Daarmee verdwijnt de belofte. De radiocommercial hoeft niet te worden aangepast.

De klacht werd ingediend door Mat Matheij uit Maastricht, die de spot misleidend vindt. Het lijkt volgens hem of het om een spot van een goededoelenorganisatie gaat.

De commercial lag de afgelopen weken al flink onder vuur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in