Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclame voor peuters verbieden’

Er zou een verbod moeten komen op reclame gericht op kinderen jonger dan 6 jaar, stelt Jos Verveen, directeur van kindermarketingbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Kinderen worden met te veel reclame bestookt. Daardoor wordt het effect kleiner', licht Verveen toe in de Volkskrant. De hoeveelheid reclame die op kinderen wordt afgevuurd, nadert de grens van het toelaatbare, aldus Verveen. 'Zeker in deze weken is sprake van een waar reclamebombardement.' Volgens hem heeft verder opvoeren van kinderreclame een averechts effect. 'Kinderen ervaren tv-spotjes steeds vaker als een irritante onderbreking. Ouders hebben op hun beurt moeite met de zeurterreur waar veel reclame op mikt. In Amerika zie je op dit moment een tegenbeweging, kinderen wenden zich van reclame af. Dat gaat hier ook gebeuren.' Verveen is van mening dat een verbod op reclame voor kinderen van 6 jaar en ouder niet nodig is, omdat zij goed weten hoe ze met reclame moeten omgaan. Wel zouden adverteerders en reclamemakers er goed aan doen te zoeken naar andere manieren om met kinderen in contact te komen. 'Oudere kinderen zijn geharde mediaconsumenten, ze prikken overal doorheen. Het effect van traditionele reclamefilmpjes is daardoor dalende.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in