Premium

4 op de 5 marketeers niet tevreden met de manier waarop creatief werk wordt geleverd

Het lukt marketeers maar niet om hun content juist en op tijd aan te passen aan al die verschillende touchpoints.

Veel marketeers hebben grote moeite om hun content -en creatieve proces- geschikt te maken voor alle verschillende kanalen en verschillende landen waarin hun producten worden verkocht. Zo zegt CMO Council.

Het marketeers-netwerk deed hiervoor onderzoek met HH Global, onder 150 wereldwijd opererende marketeers.

Slechts 36,2 procent van de geïnterviewde marketeers is het eens met de stelling dat ze het 'goed of zeer goed doen' als het gaat om ‘het vertalen van creatieve strategieën naar alle fysieke en digitale touchpoints’.

En 33 procent gelooft dat ze op dit moment 'goed werk verrichten, of zelfs voorlopen' in het brengen van ‘branded content voor verschillende markten, publieken, partners en gebieden’.

47,7 procent van de respondenten denkt dat lokale issues (zoals verschillen in taal, culturele waarden en religie) steeds meer druk geven op creatieve teams, om snel schaalbaar werk te leveren.

43,9 procent ziet nieuwe digitale formats, devices en dynamische content als grootste drempel om deze issues het hoofd te bieden.

Snelheid van executie is echter de grootste uitdaging. Minder dan de helft is in staat om content lokaal aan te passen binnen een paar weken na de lancering van een campagne.

43,2 procent noemt specifiek de angst om niet te kunnen voldoen aan de behoefte aan ‘visueel verrijkte en attractieve content’, en daardoor consumenten te verliezen.

Slechts 20 procent is tevreden met de manier waarop nu creatief werk wordt geleverd, en met de effectiviteit van hun marketing supply chain. Verbeteringen op dit vlak worden nog nauwelijks gemaakt: een magere 18 procent heeft inmiddels het creatieve proces goed onder de loep genomen, 24 procent is hiermee bezig.

De meeste bedrijven gebruiken nog basic projectmanagementtools om deze processen te managen. Slechts 20 procent heeft nieuwe systemen in gebruik om sneller verbeteringen door te kunnen voeren.

En 49 procent investeert minder dan 5 procent van het marketingbudget aan creatieve en lokale aanpassingen en verbeteringen.

De vijf grootste uitdagingen in het creatieve proces volgens de respondenten:

  • Snellere omlooptijden
  • Kwaliteit waarborgen en uniforme brand guidelines
  • Goede workflow van begin tot einde
  • Op tijd leveren van creatief werk
  • Het juist meten van de impact van content

beeld: 123rf

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie