Gijs Vroom koopt Emerce

VNU Media maakt vandaag bekend dat Emerce verzelfstandigd wordt door een management buy out.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het betreft de website, het magazine en de evenementen waaronder Eday. Het merk is verkocht aan uitgever Gijs Vroom, die voor de management buy out een samenwerking is aangegaan met Jan Lokhoff en Martine de Knoop van de Reisrevue Groep. De Reisrevue Groep is een succesvolle uitgeverij in de reisbranche en is eigendom van Jan Lokhoff, die in 2008 de vakbladen en websites via een management buy out van Reed Business kocht. Het team zal zich vestigen in Hilversum. Alle medewerkers van Emerce verhuizen mee. Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan.
De verzelfstandiging is een uitvloeisel van de aangescherpte strategie van VNU Media, waarbij de organisatie zich concentreert op de recruitment media markt aangevuld met een aantal sterke online merken zoals Computable en Tweakers.
Erik Hoekstra, CEO van VNU Media: "De verzelfstandiging van Emerce door een management buy out onderstreept ons vertrouwen in een versterkte, autonome ontwikkeling van dit merk in een team met volledige focus. Een merk zoals Emerce komt het beste tot zijn recht in een kleinere organisatie. Wij hebben het volste vertrouwen in een goede toekomst van Emerce onder leiding van de huidige uitgever Gijs Vroom."
Gijs Vroom is blij met de beslissing om zelfstandig verder te gaan. "VNU Media heeft ons de laatste jaren de gelegenheid geboden om een sterke groei door te maken en een solide basis te leggen. Tegelijkertijd heeft Emvrce altijd de behoefte gehad om zelfstandiger en sneller te opereren. Die kans krijgen wij nu door deze management buy out. Dat geeft ons een volledige focus op de titel, haar lezers en klanten."

Bron: ANP
Foto: Guido van Nispen (CC)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie