Grote Tinder-update moet relevantere matches opleveren

Omvangrijke app-update voert veel veranderingen door op het gebied van daten.

Datingapp Tinder krijgt de grootste update in zijn geschiedenis. De app voegt nieuwe manieren toe om met potentiële dates te communiceren en introduceert ook interactieve mogelijkheden om meer mensen te leren kennen. De update rolt sinds 8 september uit in Engelstalige landen en moet half oktober wereldwijd beschikbaar zijn. 

Dat meldt Match Group, het moederbedrijf van Tinder in een blogpost. Nieuw is het Explore-tabblad is waarop gebruikers elkaar kunnen matchen op basis van gedeelde interesses als gamen, ondernemerschap, muziek of eten. Op termijn moet het algoritme dat bepaalt welke gebruikers elkaar te zien krijgen, gevoed worden door interesses in plaats van het uiterlijk van gebruikers. Tinder wil zo relevantere personen laten zien, wat de kans op een date kan vergroten.

Vaker chatten zonder match

Een andere functie waar Tinder meer op gaat inzetten is Fast Chat, waarmee gebruikers met elkaar kunnen chatten zonder dat ze een match hebben. Ook kunnen gebruikers via het Explore-tabblad met willekeurige personen chatten met een timer die afloopt, waarna ze bepalen of ze willen matchen om verder te praten. 

De datingapp laat ook Swipe Night terugkeren; een interactief spelletje waarin gebruikers keuzes moeten maken. Tinder schotelt ze vervolgens gebruikers voor die veelal dezelfde antwoorden gaven - en qua persoonlijkheid dus op elkaar zouden lijken. De 2021-versie van Swipe Night vindt plaats in november en krijgt volgens Tinder een nieuwe en uitgebreidere verhaallijn.

Videobellen volgt

Tinder krijgt in de toekomst nog meer functies, waaronder de mogelijkheid om met een date te bellen en te videobellen. Gebruikers kunnen dan ook videobellen in groepsverband. Match Group maakte in augustus bekend dat het nog 12 tot 24 maanden nodig heeft om deze functies uit te rollen naar zijn datingapps, waaronder Tinder. De functies worden mogelijk via de techniek van Hyperconnect, een techbedrijf waar Match Group begin dit jaar ruim één miljard euro voor neertelde. 

Met de talrijke veranderingen hoopt Match Group dat gebruikers meer tijd gaan doorbrengen op Tinder, dat geld oplevert doordat gebruikers kunnen betalen voor meer mogelijkheden. Ook toont de datingapp advertenties. In 2019 had Tinder een omzet van 1,2 miljard dollar. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie