Je ziet geen verminkte ledematen in de nieuwe campagne van de Leprastichting

Bureau Sunshine and Sausages ontwikkelde een campagne waarin patiëntenverhalen centraal staan.

In de nieuwe campagne ‘Zenuwslopend’ van de Leprastichting, staan de verhalen van patiënten centraal.

Lepra is volgens de stichting die dit jaar 50 jaar bestaat nog steeds een groot probleem. Mede door de lange incubatietijd en de hardnekkige stigma&;s is de ziekte lastig te bestrijden.

Elk jaar komen er ruim 215.000 patiënten bij.

Marieke Le Poole, hoofd fondsenwerving en voorlichting van de Leprastichting: ‘Het lichamelijke aspect van de ziekte is helaas maar één kant van het verhaal. Sociale uitsluiting is voor de patiënten net zo erg als de ziekte zelf.

&;In de door Sunshine and Sausages ontwikkelde campagne ‘Zenuwslopend’ vermijden we voor het eerst de bekende beelden van verminkte ledematen. In plaats daarvan vragen we ook aandacht voor de andere aspecten van de ziekte.



De campagne is gestart met de website: lepra.nl/zenuwslopend. Op 14 januari was de commercial voor het eerst op televisie te zien. Gedurende het jaar wordt de campagne verder uitgerold via mailings, (digital) outdoor, op radio en social media.

CREDITS

OPDRACHTGEVER:
Leprastichting

VERANTWOORDELIJK BIJ KLANT:
Marieke Le Poole

BUREAU:
Sunshine and Sausages

CONCEPT:
Lennard Freij
Paul van Vliet

ART DIRECTOR:
Lennard Freij

COPYWRITER:
Bas Boterman

ACCOUNT:
Michelle Schippers, Jeroen Huisman

PRODUCTIE:
Sunshine and Sausages: Sophie Hendriks, Nick van Kuijk

REGIE:
Lennard Freij

DOP:
Gábor Deák

EDITOR:
Kim Hinrichs

GELUID:
Soundcircus

POSTPRODUCTIE:
Darlings

GRADING:
George Balatoni

MUZIEK:
Koen Brouwer, Quinten Huigen, Darius Timmer

FOTOGRAFIE:
Sasja van Vechgel

WEBSITE:
Magic Bullet

Advertentie