Ola begint zomer 'mobiel onvriendelijk'

Tijdens het koude Paasweekend lanceerde Ola via Nu.nl een nieuwe mobiele campagne. De campagne verwees helaas naar een normale website.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Richard Otto vroeg Atva van Zanten, digital director van Unilever's mediabureau Mindshare, naar de achtergronden van de campagne:

Heeft Ola een mobiele strategie voor 2013?
‘We hebben de intentie voor dit jaar om vooral Magnum/Cornetto mobiel zichtbaar te maken. De mobiele strategie valt samen met social, aangezien veel social media via mobile verloopt. We proberen mobiel hoger op de agenda te krijgen bij Unilever.’

De huidige mobile advertising verwijst echter naar een normale website, die op de smartphone lastig te lezen is. Vraag is of consumenten het geduld hebben om in te zoomen. Is het dan wel verstandig om een mobiele campagne te lanceren?
‘Dit komt door de tijdsframe en interne communicatie. De mobile campagne is binnen een week opgezet. Er is niet of onvoldoende nagedacht over een mobiele landingspagina.’

Kun je hiermee dan wel een goede conversie behalen en een succesvolle case opbouwen?
'Vraag is of mobiel wel het beste is kanaal voor conversie is. Bij deze mobiele campagne gaat het meer om awareness en dat merken mobiel inzetten en daarvan leren.'

Het volledige interview is te lezen op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie