Snapchat en Ticketmaster maken kopen eventtickets eenvoudiger

De twee bedrijven slaan de handen ineen om Snapchat-gebruikers kennis te laten maken met evenementen in de buurt.

De Ticketmatcher Mini in de Snapchat-app
Afbeelding: Snapchat

Nu de coronapandemie op zijn retour lijkt, slaan Snapchat en Ticketmaster de handen ineen om meer Snapchat-gebruikers kennis te laten maken met evenementen in de buurt. De bedrijven hebben samen de Ticketmatcher Mini ontwikkeld, een layer in de Snapchat-app. Gebruikers openen deze layer door in de Chat op het raket-icoontje te klikken en een korte vragenlijst in te vullen. Daarna toont de Mini evenementen in de buurt die mogelijk bij de smaak van de gebruiker aansluiten.

Alles in de app

Als de gebruiker een leuk evenement ziet, geeft Snapchat aan of Snapchat-vrienden ook interesse hebben in het evenement en is het mogelijk om een videogesprek te starten met die personen. 

Het is ook mogelijk om het evenement te delen in een Snapchat-story en om een gastenlijst te maken in de Chat-functie. Dit gebeurt allemaal in de layer en dus in de Snapchat-app. Bij serieuze interesse in het evenement, kan de gebruiker vanuit de layer doorklikken naar de Ticketmaster-website. Ticketmaster verkoopt de tickets van veel evenementen. 

Ticketmaster als eerste Snap Map-partner

De layer is gebouwd in de Snap Map, een functie in de Snapchat-app die meer dan 250 miljoen maandelijkse gebruikers heeft. Voor Snapchat is het de eerste keer dat een partner integreert in de Snap Map. In het persbericht spreekt de appontwikkelaar daarom van een 'belangrijke mijlpaal voor Snap Map als product.' 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie