Zo lok je klanten met Pokémon GO

Tips en voorbeelden om in te spelen op de trend

Hoewel de augmented reality-game Pokémon GO nog niet officieel beschikbaar is in Nederland, is het spel nu al een hit. Vorige week kwam het smartphone-spel uit in Japan, Australië en de Verenigde Staten. Door het enorme succes zijn de servers overbelast en is de Europese release voor onbepaalde tijd uitgesteld.  Via een omweg is de game wel te downloaden en de echte fans doen dat .

Standbeelden, politiebureaus en winkels

Pokémon GO is een game voor Android en iPhone waarin spelers ‘in de echte wereld’ Pokemon kunnen zien. De Japanse fantasiedieren zijn overal te verzamelen, maar je moet wel de deur uit. De meeste punten vindt je bij zogenaamde PokéStops. Dat kunnen bekende plekken, standbeelden, politiebureaus of winkels zijn.

Dat zorgt , maar je kunt als ondernemer ook slim gebruik maken van de PokéStops. Zie je ineens opvallend veel jongeren met hun smartphone stoppen bij of in jouw winkel? Wie weet is jouw spot wel een PokéStop. Onderstaande winkeliers bedachten leuke acties rondom de trend:

 

 

 

 

 

 

 

 

Lok Pokémon

Als jouw winkel een PokéStop is, kun je dat delen op social media of er een leuke kortingsactie omheen verzinnen. Je kunt ook tijdelijk nóg aantrekkelijker worden voor Pokémon-spelers. Met de Lure-module in de app (die je dan wel eerst moet downloaden) lok je de komende 30 minuten extra Pokémon naar een PokéStop. Dat jij een tijdelijke hotspot bent, is zichtbaar voor iedereen die in de buurt loopt. Je kunt deze actie bijvoorbeeld gebruiken op een moment dat je weinig klanten hebt. Bron: " target="_blank">Forbes.

 

Inhakers

De PokéStops zijn vooraf bepaald door Nintendo, je kunt je dus niet aan- of afmelden. Wat je wel kunt doen, is grappige acties verzinnen rondom de trend.  verzamelde inhakers op social media:

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie