Zorg en Zekerheid voert campagne tegen stress met verhalen van 6 minuten 

Six Minutes Story gericht op millennials, ontwikkeld door Dawn

 

De zorgverzekeringsmaatschappij Zorg en Zekerheid is een anti-stresscampagne begonnen waarbij korte verhalen centraal staan. Het initiatief is ontwikkeld door Dawn. 

Onderzoek van de University of Sussex toont aan dat zes minuten lezen je stressniveau al met gemiddeld 68% verlaagt. Met de zogenoemde Six Minute Stories-reeks wil  de zorgverzekeraar met name millennials wil motiveren om meer te gaan lezen. Zorg en Zekerheid heeft jonge schrijvers gevraagd een verhaal te schrijven dat je in zes minuten gelezen hebt. De Six Minute Stories duiken vanaf maandag overal op. Boekjes die worden uitgedeeld en je na het lezen kunt doorgeven. 

Elke week wordt er een nieuw boekje uitgebracht en in verschillende steden verspreid. Ze zijn te vinden op stations (onder meer Amsterdam Centraal, Leiden, Haarlem en Hoofddorp), in bibliotheken, scholen en in alle verzekeringswinkels van Zorg en Zekerheid. 

Ze zijn ook te lezen op abri’s, voor wie op de trein of bus staat te wachten.

Hanna Bervoets, Pepijn Lanen, James Worthy, Lize Spit, Ernest van der Kwast, Aya Sabi, Raoul de Jong en Alma Mathijsen schreven speciaal voor Six Minute Stories een verhaal van zes minuten.

CREDITS
Klant: Zorg en Zekerheid
Verantwoordelijk bij klant: Majo van der Meijden
Concept en uitwerking: Dawn
Illustraties: Sue Doeksen
Animatie: Vincent Lammers | The Ambassadors
Muziek: Rimer London
Geluid: Feike de Wit | Soundcircus
Drukwerk boekjes: Pantheon drukkers
Website: Jim Haakman
PR: HAGENS

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie