Brand safety platform Channel Factory opent kantoor in Nederland

Nick Beentjes leidt het tech- en databedrijf in de Benelux.

Nick Beentjes

Technologie- en dataplatform Channel Factory heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Internationaal is het een van de meest succesvolle bedrijven in brandsafety- en brandsuitability-oplossingen voor YouTube en binnenkort ook Google. Nick Beentjes (40) is aangesteld als managing director voor de Benelux. Het Amsterdamse team bestaat inmiddels uit drie medewerkers.

Channel Factory beschikt als slechts één van de zeven bedrijven wereldwijd over een YouTube Measurement Program (YTMP)-licentie. Daarmee claimt het bedrijf te kunnen garanderen dat merken via hun pre-bidplatform honderd procent brandsafe en brandsuitable op YouTube kunnen adverteren. Door de licentie kan Channel Factory de application programming interface (API) van YouTube permanent uit te lezen en daarmee exact waarnemen wat de content en context is van de 500 miljoen video’s die per minuut op YouTube worden geüpload.

Advertentie
advertisement

Channel Factory-oprichter Tony Chen zegt dat zijn bedrijf inclusion lists op kan stellen waarmee het - in tegenstelling tot bedrijven die werken met white- en blacklists - voortdurend invloed kan uitoefenen op de performance van de campagnes. 'Er worden geen kanalen uitgesloten, wel video’s met een negatieve context.'

Uitbreiding naar de Benelux

Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus moet het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Channel Factory-klanten die ook in Nederland actief zijn. Managing director Nick Beentjes was eerder investment director bij GroupM. Daarvoor had hij meerdere functies in de (online) advertentiemarkt, onder meer bij DPG Media.

Beentjes: Channel Factory werkt nu al voor alle mediabureaus, enkele overheidsinstanties en adverteerders als Lego en Apple. Natuurlijk helpt het ook dat het in Nederland niet eerder mogelijk was om op grote schaal transparant advertentieruimte in te kopen waarvan je als adverteerder zeker weet dat je merk binnen de juiste context verschijnt en brandsafe is. Daardoor ben ik ervan overtuigd dat ons product een "need to have" voor adverteerders is.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie