Dit bedrijf toont reclames op het vergrendelscherm van smartphones

Glance is succesvol in Azië en breidt binnen twee maanden uit naar miljoenen smartphones in de Verenigde Staten, zeggen bronnen.

Voorbeelden van Glance
Afbeelding: Glance

Glance, onderdeel van advertentiebedrijf InMobi Group, toont in Aziatische landen gepersonaliseerde advertenties op de vergrendelschermen van 400 miljoen Android-smartphones. Binnen twee maanden volgt de stap naar de Verenigde Staten, meldt Techcrunch op basis van anonieme bronnen. Glance weigert commentaar te geven en houdt vast aan een statement uit februari, waarin het aangaf de komende jaren uit te breiden naar meer landen. 

'Premium content'

Glance werkt samen met telecomproviders om smartphonegebruikers advertenties voor te schotelen als zij hun telefoon uit de slaapstand halen. Die reclames kunnen eenvoudige games zijn, maar ook video's, achtergronden en andere content. Advertenties zijn gebaseerd op de interesses van de gebruiker, bedoeld om zoveel mogelijk interactie op te roepen. Voorbeelden van interesses zijn wetenschap, films, kunst, auto's en dieren.

In de Verenigde Staten hebben veel consumenten de neiging om te betalen voor digitale diensten, aldus de bron van Techcrunch. Dat is lucratief voor Glance en aangesloten partners. Die zouden daarom werken aan 'premium content' voor Amerikanen. Om te slagen in de Verenigde Staten, moet het bedrijf samenwerkingen sluiten met lokale telecomproviders. Die gesprekken zouden nu lopen.

De software van Glance werkt alleen op Android-smartphones, oftewel alle toestellen behalve Apple's iPhones. Apple werkt niet samen met Glance. 

Geschat op 2 miljard dollar

Partijen als Google en een grote Indiase telecomproviders investeerden al in Glance. Het pas drie jaar oude bedrijf wordt gewaardeerd op twee miljard dollar. Glance is niet actief in Europa. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie