Supermarktprijzen stijgen met bijna 20 procent

In de supermarkt zijn consumenten gemiddeld 18,5 procent meer kwijt aan boodschappen dan elf maanden geleden.

Foto: ANP

In de supermarkt ben je gemiddeld 18,5 procent meer kwijt aan boodschappen dan elf maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van bureau GfK, dat de prijzen van producten in verschillende supermarkten bijhoudt, meldt de NOS.

Het gaat om een gemiddelde, dus de verschillen tussen producten kunnen groot zijn. Zo zijn pasta, keukenpapier en brood veel meer in prijs gestegen dan gemiddeld. Chocolade, bananen en schoonmaakartikelen zijn dan weer niet of nauwelijks in prijs gestegen.

Advertentie
advertisement

Voor een gezin met vier personen kan een bezoekje aan de supermarkt nu heel snel in de papieren lopen. 'Gemiddeld gaven zij op jaarbasis zo'n 7000 tot 8000 euro uit aan boodschappen', zegt Norman Buysse van GfK. 'Zij betalen al snel zo'n 1500 euro meer voor dezelfde boodschappen als een jaar geleden.'

[Bron: ANP]

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie