Zo wil MediaMarkt meer verdienen aan zijn webwinkels

Het bedrijf beëindigt de samenwerking met technisch partner CitrusAd en stapt over naar Criteo. Online reclames moeten meer opleveren.

MediaMarkt voert een strategische verandering door om meer inkomsten te halen uit het tonen van reclames in zijn internationale webwinkels. Technisch partner CitrusAd moet plaatsmaken voor Criteo, dat de techniek gaat verzorgen én contact gaat onderhouden met mediabureaus. 

Driejarige samenwerking

MediaMarktSaturn - het moederbedrijf van MediaMarkt - maakte eind vorige week bekend een driejarige samenwerking aan te gaan met Criteo. De samenwerking start in het vierde kwartaal van dit jaar en geldt voor dertien landen waaronder Nederland en België. Eind dit jaar moet de nieuwe techniek verzorgd door Criteo live zijn op Mediamarkt.nl. België volgt snel erna. 

Gesponsorde producten

Onderdeel van de samenwerking is het tonen van gesponsorde producten in de Mediamarkt-webwinkels. Fabrikanten betalen MediaMarktSaturn om hun producten prominenter onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Criteo's managing director Sander Mes (onder meer verantwoordelijk voor de Benelux) zegt tegen Emerce: 'Je ziet de reclamevorm sponsored products in Duitsland al in de zoekresultaten, één positie helemaal bovenaan en in de browsepagina’s. Daar komen posities bij op de homepage, in het winkelmandje, op de detailpagina’s op productniveau en in de zoekresultaten op posities 1, 2 en 5.'

Bezoekers van Mediamarkt.nl kunnen binnenkort dus gesponsorde producten verwachten op verschillende plekken.

Bol.com

In Nederland gebruikt Bol.com de techniek van Criteo al om relevante gesponsorde producten te tonen. Bol.com onderhoudt zelf contact met mediabureaus en fabrikanten, waar MediaMarktSaturn ook dit uitbesteedt aan Criteo. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie