Bis Publishers organiseert evenement ‘Branded Protest’

In hoeverre moet je een protest positioneren als een merk?

Extinction Rebellion
123rf

Op 24 januari komen in Pakhuis De Zwijger activisten, vormgevers, strategen en kunstenaars bijeen om te discussiëren over ‘branden’ van een protest. De organisatoren van Branded Protest, Ingeborg Bloem en Klaus Kempenaars (beiden xSITE), zeggen dat het positioneren van een protest als een merk een manier is geworden om een beweging tot stand te brengen en om het te voorzien van een visuele identiteit.

Het protest als merk dus. De omgekeerde beweging – activisme naar merken brengen – kenden we al. Nu wordt activisme zélf het merk. De kracht van een verhaal kan mensen samenbrengen. ‘Branded Protest’ wil in kaart brengen op welke verschillende manieren een protest wordt gepositioneerd.

Bloem stelt vast dat de meest succesvolle protestbewegingen in de wereld gebruik maken van positioneringstechnieken, waardoor miljoenen op de been worden gebracht. Het evenement is onder meer bedoeld voor ondernemers, vormgevers, social designers en activisten. Marketeers die actief zijn in het domein van merkactivisme zijn ook welkom.

Advertentie
advertisement

Sprekers

Onder de sprekers zijn eerder genoemde Bloem en Kempenaars (tevens de auteurs van het boek Branded Protest), Clare Farrell, medeoprichter van Extinction Rebellion (Londen), Clive Russell van Extinction Rebellion Art Group London en Mark Aink, oprichter van NATIVE circles. Meer informatie is hier te vinden.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie