Entertainment en media gaan flink groeien

Een groeipercentage van 6,3 procent in de komende twee jaar verwacht PriceWaterhouseCoopers voor de entertainment en media-industrie. Videospelletjes en internet zijn de snelst groeiende segmenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De wereldwijde entertainment en media-uitgaven nemen tussen nu en 2008 met 6,3 procent toe tot een totaal van 1,7 biljoen dollar, verwacht PWC. De meeste groei zit in Azië; 9,8 procent. Binnen Asia-Pacific zijn het vooral China en India die de grootste groei vertonen. Deze landen investeren enorm in hun communicatie- en media-infrastructuur, waardoor deze markten geopend worden. Marcel Fenez van PWC verwacht dat dat de komende vijf jaar zo blijft.

In Europa, het Midden-Oosten en Afrika zijn er snel en traag groeiende segmenten. De penetratie van nieuwe technologie en breedband stuwen de groei van segmenten als film, tv, internet en videospellen. Zelfs muziek, na jaren van negatieve groei, klimt er weer bovenop dankzij betaalde digitale distributie en het aantrekken van de CD-verkoop.
Belangrijkste aanjagers zijn nieuwe distributiekanalen als breedband en draadloze communicatie.

Verzadigde segmenten als televisie krijgen straks een nieuwe impuls als digitale televisie analoge gaat vervangen, waardoor de potentiële markt voor adverteerders en abonnees weer flink uitbreidt.
Voor wereldwijde advertentie-uitgaven wordt een groei van 5,3 procent voorzien in de periode 2004 – 2008. Voor televisie is de voorspelling 6,5 procent; voor internet 12,7 procent. Ook print trekt langzaam aan, met 4,3 procent voor tijdschriften en 3,3 voor kranten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie