Premium

Zo haken merken in op Amsterdam Dance Event (ADE)

's Werelds grootste dancefestival vindt plaats van 18 tot en met 22 oktober.

Dancemuziek wordt mainstream en Amsterdam Dance Event (ADE) haalt recordaantallen bezoekers uit binnen- en buitenland. De laatste jaren verbinden steeds meer merken zich aan ADE. Net als de Olympische Spelen en de Champions League heeft de organisatie speciale partner- en sponsorprogramma’s voor bedrijven.

Partners en sponsors
Merken die officieel partner zijn mogen onder andere het beeldmerk van ADE gebruiken en staan in het officiële programma en op de website. Daaronder audiomerken Urbanears en Sonos, maar ook grote techpartijen als Google, Facebook en muziekgigant Spotify.

In totaal heeft ADE dit jaar 14 partners, 52 supporting partners, 27 mediapartners, 5 conferentiepartners, 76 festivalpartners en 43 sponsors van de playground. Hieronder verzamelen we alle campagnes die daarbij horen. Missen we er nog een? Tip de redactie.

 

Absolut Vodka benadrukt normen en waarden op de dansvloer
Absolut Vodka grijpt ADE aan voor ‘purpose marketing’ (bureau: First Day of Spring). De boodschap: ‘You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It doesn't make a difference in our house.’

Welke geloofsovertuiging, huidskleur of seksuele geaardheid je ook hebt, je bent welkom. Met deze boodschap verwijzen ze naar een nummer van Chuck Roberts, die dit jaar ADE opent. Hij is een van de grondleggers van de moderne house, onder andere door zijn track My House. 'Absolut heeft altijd gestaan voor openheid, vrijheid van meningsuiting en gelijkheid. Als officiële sponsor van ADE willen we aandacht vragen voor deze normen en waarden in het nachtleven.'

Er is een video, een themafeest en een presentatie door de marketingmanager op het congres ‘Dance & Brands’.

 

Even tot rust komen bij Urbanears
Koptelefoonmerk Urbanears heeft een ‘Hideout’: een lounge op het Rokin waar bezoekers met een hapjes en een drankje kunnen ontspannen. Bekijk hier het Facebook-event.

 

Creativiteit staat centraal in House of Red Bull
House of Red Bull viert creativiteit en 'energizes the creative class'. Op dinsdag begon House of Red Bull met een barbecue in Amsterdam-Noord. De overige vier dagen zal House of Red Bull plaatsvinden aan de Kerkstraat in het centrum van Amsterdam. Red Bull organiseert afwisselend inspiratiesessies, dancehall-feesten en 'energie-hubs' voor genodigden. Lees meer.

Maak je eigen instrument met Sogeti
IT-dienstverlener Sogeti organiseerde de Beatbox Battle. Het begint met een workshop in het Volkshotel te Amsterdam op 18 oktober. Tien teams gaan onder professionele begeleiding ga aan de slag met Touchboards, Arduino's, Sensoren, Internet of Things (IoT) en natuurlijk geluid. Het doel: het allervetste instument bouwen. Het team winnende BeatBox team krijgt toegang tot alle clubs van ADE. Lees meer.


Febo verkoopt tijdelijk bitterbal met cafeïne
Om de ‘die-hard partygangers’ van ‘energie te voorzien’ verkoopt FEBO een limited edition functionele snack met ‘energieopwekkende werking’: de vlambal. Lees meer.


Sony en Matise lanceren winactie-campagne tijdens ADE
De Dimitri Vegas & Like Mike Ticket Chaser is een initiatief van Sony Music en Matise. Op de campagnewebsite is een kaart van Amsterdam te zien. Hiermee kunnen gebruikers zien waar tickets zijn te vinden in de stad. Wie als eerste met telefoon op zo’n locatie is, wint kaarten voor Amsterdam Music Festival (AMF) tijdens ADE. Lees meer.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie