5PM en Gamma winnen Dutch Search Award met how to-content

De twee partijen wonnen een DSA voor Best Video Campagne in de categorie Best of Digital.

Youtube Marketing Agency 5PM en Gamma hebben tijdens de vijfde editie van de Dutch Search Awards (DSA) een award gewonnen voor Best Video Campagne in de categorie Best of Digital. De DSA is een jaarlijkse prijs voor de beste campagne of tool op het gebied van search marketing en advertising.

Advertentie
advertisement

Volgens Stef van der Burg, Youtube Consultant bij 5PM, werkte het bureau het afgelopen jaar hard aan video’s die niet langer op onderbuikgevoel, maar op basis van data worden geproduceerd. 'Ons video topic-onderzoek heeft ertoe geleidt dat we met Gamma de prachtige how to-reeksen konden neerzetten. Het winnen van deze prijs is de bevestiging van onze overtuiging dat data de drijfveer is van content van een merk op Youtube', zegt Van der Burg.

Doe-het-zelvers

De case van Gamma in 2019 had als doel nieuwe manieren te zoeken om de doelgroep doe-het-zelvers tussen de 18 en 45 jaar oud te bereiken, die zich actief oriënteren op Youtube rondom tuinklussen en isolatie. Er werd gekozen voor nieuwe video’s met een datagedreven aanpak. Om er zeker van te zijn dat Gamma de juiste video’s zou maken waar de doelgroep naar zoekt, voerde 5PM een datagedreven video topic-onderzoek uit en analyseerde honderden nationale en internationale succesvolle how to-video’s op Youtube rondom de meest gezochte onderwerpen in de twee domeinen.

Laurens Miedema, manager marketing en communicatie bij Gamma: ‘Sinds vorig jaar publiceren we how to-content voor klussers op basis van de Data Driven Content Creatie-methode van 5PM. Hierdoor kunnen we onze doelgroep nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie