AMC en Sony willen bioscoopbezoek aanwakkeren door NFT's uit te delen

Amerikanen die tickets kopen voor de nieuwe Spiderman-film, krijgen één van de ruim honderd verschillende digitale kunstwerken.

Marvel

De Amerikaanse bioscoopketen AMC en Sony slaan de handen ineen om meer bezoekers naar de nieuwe Spider-Man: no way home-film te trekken. De Sony-film verschijnt op 17 december in de Amerikaanse bioscopen, die al tijden gebukt gaan onder de coronapandemie. De nieuwe Spider-Man moet een opsteker vormen en dus delen AMC en Sony NFT's uit aan de eerste 86 duizend Amerikanen die een ticket kopen voor de film. 

Een NFT is een Non-fungible Token, oftewel het bewijs van eigenaarschap van een digitaal kunstwerk. AMC en Sony hebben voor de Spider-Man-film meer dan honderd verschillende kunstwerken laten ontwerpen in de stijl van Spider-Man. Klanten die een bioscoopticket gekocht hebben, kunnen op een actiewebsite een unieke code invullen om hun NFT te activeren. Ze zien dan welk kunstwerk ze gekregen hebben en welk exemplaar dat is. De oplage is totaal 90 duizend stuks, aldus de bedrijven. Hoe AMC en Sony de andere NFT's gaan aanbieden, is nog niet duidelijk.

NFT's winnen aan populariteit

Het is voor zover bekend voor het eerst dat een bioscoopketen NFT's gebruikt, schrijft Engadget. AMC's directeur zegt dat filmliefhebbers én investeerders vroegen om NFT's te gebruiken. AMC gebruikt het platform Wax voor de afhandeling van de NFT's, dat de Ethereum-cryptomunt gebruikt om het eigenaarschap vast te leggen. Wat het NFT-experiment AMC en Sony totaal kost, is niet bekendgemaakt. 

NFT's worden bij steeds meer bedrijven ingezet als experiment om meer brand awereness te creëren. Zo veilt Macy's NFT's van eigen promotiewerk voor het goede doel en maken ook Coca-Cola, Pringles, Bud en Taco Bell gebruik van NFT's. Adformatie publiceerde onlangs een premium-artikel over de stand van NFT's.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie