BMW en Tomorrowland laten iedereen een eigen AI-nummer creëren

De digitale activatie is ontwikkeld door Media.Monks en gebruikt ChatGPT, zo meldt het bedrijf.

Zo ziet de activatie er voor de gebruiker uit
Afbeelding via Media.Monks

BMW haakt in op Tomorrowland, het grootste EDM-festival ter wereld. Het Belgische muziekfestival, dat plaatsvindt tussen 21 en 30 juli, komt via een digitale activatie van BMW naar alle internetgebruikers toe. Zij kunnen via deze website een eigen nummer produceren, met hulp van de slimme software ChatGPT. De activatie is ontwikkeld door Media.Monks. 

Gepersonaliseerde webervaring

De gebruiker krijgt op de website een uitleg over de activatie en kiest vervolgens de favoriete instellingen om tot een nummer te komen. De schrijfsoftware ChatGPT stelt vragen en geeft tips, bijvoorbeeld over het tempo van het nummer, artwork en songtekst. Deze software heeft een naam gekregen: Adscendo, de virtuele personificatie van het festivalthema van dit jaar. Als het zelfontwikkelde nummer af is, kan de gebruiker het eindresultaat delen op sociale media. Volgens Media.Monks helpt input aan Adscendo bij personalisatie van de deelfunctionaliteiten. 

'Zeer emotionele inhoud'

Voor Uwe Dreher, vice president marketing Europa bij BMW, is de activatie in samenwerking met Tomorrowland niet zomaar een manier om festivalliefhebbers te bereiken en hen bekend(er) te maken met het merk BMW. Hij zegt in een statement: 'Uitzonderlijke formats zoals de samenwerking met Tomorrowland maken deel uit van het DNA van BMW. Ze helpen ons om het merk te doordringen met nieuwe en zeer emotionele inhoud, terwijl we in contact komen met mensen wier progressieve mentaliteit overeenkomt met ons merk. Daarnaast geven deze formats ons de mogelijkheid om nieuwe technologieën te testen en waardevolle ervaringen op te doen. Bovenal zal de exponentiële groei van AI onze communicatie in de toekomst ingrijpend transformeren en nieuwe mogelijkheden bieden om nog meer gepersonaliseerde content in realtime te leveren, zodat elke gebruiker een individuele ervaring met ons merk kan hebben.'

Zeer emotionele inhoud dus, waar de Tomorrowland-bezoeker gelukkig ook tijdens en na het festival mee uit de voeten kan. Het is namelijk mogelijk om het zelfgemaakte nummer onder een eigen highlight-video te plaatsen, voor een gepersonaliseerde aftermovie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie