Campagne Hartstichting leidt tot veel cursisten reanimatie

De campagne van de Hartstichting die mensen oproept om een reanimatiecursus te volgen heeft tot meer dan 10.000 aanmeldingen geleid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne die via radio, tv en dagbladen is gevoerd, is daarmee een groot succes, meldt de Hartstichting.

De leeftijd van de aanmelders loopt uiteen van 14 jaar tot boven de 70&;, aldus de Hartstichting. Ook zijn er hele voetbalteams, koren en bedrijfsafdelingen die zich hebben aangemeld.

Jaarlijks krijgen zo&;n 15.000 tot 16.000 Nederlanders een hartstilstand. ‘Hoe meer mensen weten hoe ze handelen bij een hartstilstand, hoe groter de kans dat slachtoffers het kunnen overleven’, stelt Hartstichting-directeur Floris Italianer.

Een cursus duurt 3 tot 4 uur. Daarin leren mensen hoe ze een hartstilstand herkennen, hartmassage toepassen, werken met een AED en mond-op-mondbeademing geven.

 

 

 

 

 

 

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie