Deze sneaker is - dankzij machine learning - volledig door een computer ontworpen

Het is het eerste project waarvoor GoSpooky en Snapchat de handen ineen sloegen. 

De ‘Sneaker 0’ is 's werelds allereerste sneaker die met behulp van machine learning volledig door een computer is ontworpen.

De ‘Sneaker 0’ is 's werelds allereerste sneaker die met behulp van machine learning volledig door een computer is ontworpen. Het is het eerste project waarvoor GoSpooky en Snapchat de handen ineen sloegen. GoSpooky gaat merken in het kader van het zogenaamde AR-Managed Partner Program van Snap helpen om technologie effectief in te zetten om hun doelgroep te bereiken. 

Advertentie
advertisement

Spoedcursus

Om Sneaker 0 te ontwikkelen kreeg een computer een “spoedcursus” in sneakerdesign. Ontwerpen van duizenden sneakers van over de hele wereld werden gescand en aan de computer als input te geven. Alle data werd ingevoerd in een machine learning-model: op deze manier leerde de computer waar een goed sneaker design aan moest voldoen, waardoor het zelf een ontwerp kon maken. Sneaker zero was het resultaat: de eerste sneaker ter wereld waar geen mensenhand aan te pas kwam.

Design Museum

Sneaker 0 is door Snapchatters sinds 18 mei virtueel uit te proberen en is onderdeel van de tentoonstelling Sneakers Unboxed: From Studio to Street in The Design Museum’ in Londen. De vorm, materialen en textuur van Sneaker 0 zijn voor iedereen hetzelfde, maar de schoen is wel verkrijgbaar in vier verschillende kleuren. 

'Door verschillende AR-lagen als machine learning en 3D-design te combineren, heeft GoSpooky met deze innovatieve campagne een totaal nieuwe museumervaring neergezet', zegt Will Scougal, Global Director, Creative Strategy bij Snap. 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie