KLM stopt vliegtickets in uitgehangen schooltassen van geslaagde scholieren

Neew ontwikkelt ‘KLM’s Geslaagde Actie’

Het team van KLM trekt in de vroege ochtend van 16 juni door Nederland om geslaagde scholieren te verrassen. De luchtvaartmaatschappij speelt samen met bureau Neew in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag. Ze stoppen vijf keer twee wereldtickets in de schooltassen en tien keer twee Europa-tickets. De bestemmingen mogen de winnaars zelf kiezen.

Schooltas als medium
Daphne Koenen van Neew: 'We zagen de tas aan de vlag als medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Een ander inzicht was dat scholieren er na hun eindexamen graag opuit trekken. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.'

 

Ze communiceren de actie met een online-campagne en een actiesite. Via klm.nl/geslaagd kunnen de toekomstige geslaagden alvast via Google Street View de vlag uithangen. Op die manier weet KLM waar hun tas aan de vlag hangt als ze daadwerkelijk hun diploma op zak hebben.

Credits
Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan
Account Manager: Josien Vink
3D Productie: Colorbleed
Actiesite: Livewall
Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie