Ook Nederlandse content te zien op Snapchat Discover

Nederlandse redactionele content van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE is vanaf vandaag te zien op Snapchat.

Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, lanceert vanaf vandaag Nederlandse content op ‘Discover’. Op het platform zijn al internationale shows van onder andere  MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien en vanaf vandaag komt daar ook Nederlandse redactionele content van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE NL bij.

Advertentie
advertisement

Doelgroep

Discover, dat begin 2015 werd gelanceerd, wordt door zenders, uitgevers en mediapartners om de 13-34 gebruikt om de jonge doelgroep van Snapchat te bereiken. Ruim 100 partners wereldwijd maken speciaal voor Discover content die goed past bij hoe de doelgroep op Snapchat onderling communiceert: full-screen, kort en bondig (shows zijn rond de vijf minuten), visueel weergegeven en altijd verticaal – een formaat dat door Snapchat populair is geworden. 

Op de Discover-feed vinden Snapchatters curated, premium content met het laatste nieuws over actuele gebeurtenissen in de wereld, hun favoriete tv-shows, influencers en sport. Wereldwijd kijken twee op de vijf Snapchatters iedere dag Discover-content.

'Unieke kans voor adverteerders'

Volgens Snapchat geeft adverteerders dit een unieke kans om op een betrouwbaar platform branded uitingen onder de aandacht te brengen. De Discover-feed biedt verschillende mogelijkheden. Zo krijgen adverteerders de mogelijkheid om full screen vertical video ads te tonen met geluid, die tussen premium content van populaire mediapartijen verschijnt. 

'Snapchat bereikt 90% van de 13 tot 24 jarigen en 70% van de 18 tot 34 jarigen in Nederland, twee groepen die vaak lastiger te bereiken zijn en steeds meer content consumeren via hun mobiele telefoon', zegt Joost Hagesteijn, Regional Director Nederland en Scandinavië bij Snap.

Lees ook: De social platformen staan onder druk. Braaf Snapchat lanceert eerste B2B-campagne

Plaats als eerste een reactie

Advertentie