Supercharge opent kantoor in Amsterdam

Bureau speelt in op vraagexplosie naar digitale interactieve diensten als gevolg van corona.

Hans Pieter de Vries, Managing Director van Supecharge Nederland.

Om het uitdijende Europese klantenbestand te bedienen opent Supercharge, één van Europa’s snelst groeiende digitale innovatiebureaus, vandaag een kantoor in de hoofdstad. Voor Amsterdam werd gekozen omdat de Randstad wordt aangemerkt als de meest digitale en innovatieve regio van Europa.

Supercharge, dat eerder al een kantoor opende in Londen, heeft de ambitie om op korte termijn bekend te staan als een top-10 digitaal bureau in Nederland, om samen te werken met meer dan 10 van Nederlands’ 100 grootste bedrijven en om producten te ontwerpen en te bouwen die door meer dan 500.000 mensen in Nederland dagelijks gebruikt worden.

Advertentie
advertisement

Top

Volgens Hans Pieter de Vries, Managing Director van Supercharge Nederland heeft Nederland zich het afgelopen decennium gemanifesteerd als een innovatie- en technologiecentrum. 'Nederlandse bedrijven behoren tot de absolute top in Europa als het gaat om digitale productbeleving. Jaarlijks worden er grote budgetten vrijgemaakt voor innovatie, dat resulteert in een stabiele groei van deze markt. Daarnaast maken bedrijven steeds minder gebruik van verschillende dienstverleners maar kiezen ze voor zogenaamde end-to-end solution providers, zoals Supercharge. Dit geeft ons het vertrouwen dat we snel van waarde zijn voor opdrachtgevers.'

Het bureau werkt aan digitale strategieën en ontwikkelt applicaties en software, met name voor mobiele omgevingen. Recent won Supercharge prestigieuze prijzen, zoals de RedDot Award - Interface Design voor het "Hand in Scan project" - een apparaat dat de handhygiëne van het ziekenhuispersoneel meet en verbetert.

Deloitte en The Financial Times namen het bureau op in hun lijst met snelst groeiende bedrijven in Europa. Op dit moment heeft Supercharge een team van meer dan 125 experts in dienst, verspreid over kantoren in Boedapest, Londen en nu ook Amsterdam. Het bureau heeft klanten over de hele wereld, van Indonesië tot Europa en de VS. De klantenportefeuille omvat bedrijven zoals Kodak, Ericsson, Deutsche Telekom, Delivery Hero, Unicef en Pearson.

Advertentie