Veiling NFT van Subway en Lay's levert Voedselbanken 6000 euro op

De NFT-veiling maakt onderdeel uit van een marketingstrategie waar ook een Snapchat-filter bij hoort.

Afbeelding: Fitzroy

De veiling van een NFT (Non-Fungible Token) van een jas van Lay's en Subway heeft zesduizend euro opgeleverd. De veiling vond plaats in Haarlem en de opbrengst is voor de Nederlandse Voedselbanken. 

Een NFT is het bewijs van digitaal eigenaarschap van een afbeelding of andere kunstvorm. Capitola.Social maakte vijf NFT's die passen bij een jas van Lay's en Subway. Die fysieke jas, gemaakt van gerecyclede chipszakkenfolie gevuld met chips, werd onlangs in Nederland en België uitgebracht. Vier van de vijf NFT's zijn verloot onder Subway-klanten, de laatste is dus geveild voor het goede doel. 

Advertentie
advertisement

AR-filter

De vijf NFT's zijn ook door avatars op de website Decentraland te dragen. Wie geen NFT of fysieke jas heeft, kan de jas virtueel passen in de Snapchat-app. Capitola.Social heeft namelijk een Augmented Reality-filter ontwikkeld die Snapchat-gebruikers kunnen projecteren op hun kleding. 

Credits:
Ontwerp & Concept : Fitzroy Amsterdam
Ontwerp : XPLCT Studios
PR bureau : Gardeners Creative Agency
AR-Filter en NFT : Capitola.Social
Klant: SubwayNL, Lize Verdegaal, Menno van der Hoeven
Klant: Lay’s (Pepsi Co), Mirthe Enklaar, Valerie Delaby
Veilingmeester: Marlous Mostrous, Sotheby’s

Advertentie