Shoeby geeft podium aan subculturen met lancering contentplatform

‘Dare to be you’ moet een ode aan eigenheid zijn en toont dat inspiratie daarvoor niet van de catwalk komt maar van de straat.

Shoeby geeft podium aan subculturen met lancering contentplatform
N=Content

Fashion retailer Shoeby lanceert content serie ‘Dare to be you’. Hierin worden mensen uitlicht die voor zichzelf een veilige plek hebben gecreëerd binnen een subcultuur. N=Content, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het platform vertelt dat de gemene van de hoofdpersonen de eigenheid en uitgesproken kledingstijl is.

Met het platform wil Shoeby mensen inspireren om hun eigen stijl te ontdekken waarbij niet de catwalk, maar de straat een bron van inspiratie is.

Advertentie
advertisement

Persoonlijkheid de ruimte geven

N=Content zegt dat het voor deel 1 van ‘Dare to be you’ samen met Shoeby afreisde af naar Berlijn om daar enkele dagen door te brengen in het hart van de Berlijnse ballroom-scene:

‘Ballroom is ontstaan als protest tegen de onderdrukking van de LGBTQIA+ gemeenschap’, beschrijft een van de ballroom dansers. ‘Voor mij is het een plek waar ik mijn persoonlijkheid tot in het uiterste de ruimte kan geven. In dans, maar ook in kleding en uiterlijk.’

De persoonlijke verhalen in de reeks zijn als een documentaire vastgelegd door regisseur Julia Falkner en komen terug in de vorm van artikelen, fotografie, gif en short social verhalen.

SHOEBY - Dare to be you - Ballroom

'Echt maakt interessant'

Anne Stokvis, creative director N=Content, stelt dat content pas interessant wordt als het echt is, niet door alles te polijsten.

‘Met het dit nieuwe platform leggen we de basis voor de komende jaren om authentieke verhalen een podium te geven. Het is gemaakt zoals we dat ook in de journalistiek zouden doen; met een klein team van alleskunners, goede research, oprechte interesse en de tijd om mensen hun echte, eigen verhaal te laten vertellen.’

Variatie in onderwerpen

Volgens N=5 worden de afleveringen worden begin 2022 gepresenteerd. De onderwerpen zouden variëren van rolschaatsers in de buitenwijken van Parijs tot  de modellen-cultuur in Nederland. De content sluit aan op de ATL-campagne met de boodschap ‘The club of humans’, die het bureau Herc ontwikkelde. Deze moet de doelgroep inspireren om de eigen stijl de ruimte te geven.

Lees ook: ABN Amro presenteert korte dramafilm voor ondernemers: ‘Leven in de brouwerij’ 

 

Credits:

Creatives: Martin Stuk, Gabriela Nouws
Account: Liz Ponds
Research & Casting: Sari Jacobs
Producer: Lotte De Rooij
Director: Julia Falkner
Production: Foto Formation
Copy interviews: Aimée Schuurmans
Klant: Mitch van Deursen, Jill van Deursen, Janneke Schoenmakers en co

Plaats als eerste een reactie

Advertentie