Premium

T-Mobile wil ongemak om kussende homostellen helpen wegnemen

Zoenende homostellen? ‘Awkward!’, vindt meer dan een kwart van Nederland. Waarom moet een telecommerk daar verandering in aanbrengen?

De Kisscam

Pride Amsterdam komt er weer aan, dus grote en kleine merken verdringen zich om zich van hun meest inclusieve en diverse kant te laten zien. Wat hen niet zelden op hoon komt te staan overigens, vooral als merken de rest van het jaar weinig effort steken in gelijkheid en tolerantie, bijvoorbeeld op hun eigen werkvloer. T-Mobile is – net als voorgaande jaren – een van de merken die met de veelkleurenvlag zwaait.

Houd het wel netjes

Het telecommerk hangt zijn campagne dit jaar op aan het ongemak dat meer dan een kwart voelt bij het fotograferen van zoenende homostellen. Een percentage dat we liever op nul zien staan, maar dat ook weer niet zó alarmerend klinkt… Toch gaat T-Mobile de strijd aan met dit ongemak met de inzet van de zogeheten ‘Kisscam’. T-Mobile: ‘Daarmee kan heel Nederland de LGBTQIA+ community steunen door zijn of haar digitale kus te delen via de speciale website 'Unlimited Love'. Via die site kan je een (foto van een) kusje nemen (‘Deel je kus op jouw manier, maar houd het wel netjes’), en uploaden. Al die kusjes achter elkaar vormen een ‘Kisschain’, die getoond zal worden op de boot van T-Mobile die onderdeel is van de parade op zaterdag 6 augustus. De influencers Janey Jacké en Lotte van Eijk moeten meehelpen om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren voor het insturen van een kusje (18+ only by the way).

Waarom uitgerekend een telecommerk als T-Mobile het ongemak rond kussende homostellen moet wegnemen? (Los nog even van de vraag of het erg zal helpen, moeilijk te meten ook…) Het antwoord ligt opgesloten in het streven van het merk om iedereen zich vrij te laten voelen wie hij of zij (of hen) is. ‘Iedereen mag weten dat T-Mobile diversiteit en inclusiviteit omarmt. (…) Onze bijdrage aan Pride Amsterdam heeft twee doelen. Een hart onder de riem steken van onze LGBTQIA+ collega’s én een podium bieden voor Jong&Out, de LGBTQIA+ community in Nederland voor jongeren tot en met achttien jaar. Support Love. Share Love.’

Ingebed in cultuur en beleid

Waar T-Mobile in ieder geval niet van beschuldigd kan worden, is het halen van een roze voetje tijdens Pride om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag de rest van het jaar. De #Unlimitedlove-campagne (want zo heet die), is ingebed in het maatschappelijke Connect to Change plan van T-Mobile. De ceo van T-Mobile Nederland, Søren Abildgaard: ‘We werken hard aan onze ambitie om een volledig inclusieve werkgever te zijn door een werkomgeving aan te bieden waarin iedereen zich welkom en veilig voelt. Daarom kijken we continu kritisch naar gelijkwaardigheid voor iedereen en veranderen we onze arbeidsvoorwaarden zodat deze voor iedereen gelijk zijn.’

Pride TV bij T-Mobile

Dit jaar zendt de Avrotros gedurende 9 dagen, 24 uur per dag Pride TV uit. T-Mobile voegt deze zender tijdelijk toe aan zijn tv-aanbod. Pride TV is van 30 juli tot en met 7 augustus beschikbaar voor klanten die een T-Mobile Thuis abonnement hebben op kanaal 297.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie