MetrixLab lanceert snelle AI-methode voor effectievere advertenties

ACT Instant, de door kunstmatige intelligentie gedreven pre-test, is geschikt voor online video, TV-commercials en banners.

Het digitale onderzoeksbureau MetrixLab heeft een snelle vorm gelanceerd van pre-testing: ACT Instant, een door kunstmatige intelligentie gedreven pre-test, geschikt voor online video, TV-commercials en banners. De effectiviteit van verschillende advertenties wordt door de methode onderzocht en de resultaten worden door vertaald in adviezen en aanbevelingen, laat MetrixLab weten. 

Advertentie
advertisement

Deze nieuwe vorm van onderzoek combineert de expertise van onderzoekers met machine learning. De uitvoerig geteste algoritmen coderen de advertenties op ruim 130 variabelen. De meer interpretatie-gevoelige variabelen, zoals het gebruik van vakjargon en emotie, worden gecodeerd door onderzoekers. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van vragenlijsten en respondenten kunnen de resultaten al binnen twee uur beschikbaar zijn.

Modewoord

Jolique Weelink, Global Director Innovation and Consultancy bij MetrixLab, licht de werkwijze toe: 'We zien een grote vraag naar agile oplossingen om tot snellere inzichten te komen. Voor ons is AI niet zomaar een modewoord, we hebben het ingebouwd in onze unieke en gevalideerde pre-testmethodologie. Op deze manier geven we onze klanten wereldwijd snel en helder advies, gebaseerd op consumenteninzichten. We zijn ervan overtuigd dat deze manier van pre-testen, waarbij rekening gehouden wordt met hoe mensen media consumeren, veel waarde heeft voor onze klanten.'

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie