Asher Cohen weg bij Friesche Vlag

Marketing directeur Asher Cohen (40) van Friesche Vlag heeft een andere baan. Hij is binnen Friesland Coberco verantwoordelijk geworden voor een project waarbij ‘productconcepten geïnternationaliseerd’ moeten worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bert Roetert neemt zijn taken tijdelijk waar en naar een opvolger wordt nog gezocht. Cohen was sinds eind ’99 marketing en R&D directeur bij Friesche Vlag. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de introductie van Breaker. Daarvoor was hij marketing manager bij Telfort. Hij begon in 1990 bij P&G.

In het Tijdschrift voor Marketing zei Cohen in een interview in juni 2002: ‘Toen ik hier begon dacht ik: zuivel, dat doe je op een vrijdagmiddag. Maar het is een extreem competitieve en complexe markt die razendsnel is.’

Kenners van de markt zeggen alleen dat zuivelfabrikanten door hun coöperatieve structuur altijd moeite hebben om echt te investeren in hun merken. De boeren willen vooral een goede prijs per liter. Of Cohen vertrekt door onenigheid wil het bedrijf echter niet zeggen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie