Nu in Adformatie: 'Bereik is de nieuwe like'

Delen, gamification, de klant als doe-het-zelver, alle grote trends op het gebied van media, social, bureaus en marketing zijn te lezen in Adformatie magazine dat vandaag verschijnt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De coverstory van Adformatie gaat over de opmars van gamification, een trend die in 2014 zal doorzetten. Peter van der Klugt schetst een beeld van de sprankelende Nederlandse gaming industrie.

Adformatiebloggers Edwin Korver, Stef de Jong en Steven voorzien de volgende trends op het gebied van social media:

  • Delen, de hippie is terug: de deeleconomie groeit onder druk van een voortdurend dreigende recessie in 2014 én de jaren erna gestaag door.
  • Vertrouwen is key, de complexiteit neemt toe: het wordt een overgangsjaar naar open en transparante organisaties, zogenaamde social businesses, die in de jaren daarna de toon zullen zetten
  • De consument bepaalt, samen: de motivatie en verhaalkracht achter een product of dienst gaat een steeds grotere rol spelen in een aankoopbeslissing van de consument.
  • Reclamebudgetten op social nemen toe, bereik is de nieuwe like: de integratie van earned en owned media zaleindelijk plaatsvinden.Voorheen ging Facebook om het aantal fans, nu om bereik.
  • Marketing in the moment: Marketing wordt Blitzkrieg-marketing

Lees het hele artikel in Adformatie, met daarin ook:

- Hema-directeur Ronald van Zetten over waarom de brandstretch van Hema toch een goed idee is.

- Google-directeur Pim van der Feltz vertelt over zijn stage bij JWT Amsterdam

- De rake klappen die vallen bij Havas Amsterdam

- Vodafone&;s head of brand & marcom over het afscheid van het vaste themabureau

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie