ADCN viert 50-jarig bestaan met symposium in Rijksmuseum

Met het thema “The Art of Creativity” presenteert de club verrassende inzichten over creativiteit vanuit verschillende disciplines en vakgebieden.

Erik Kessels, oprichter van KesselsKramer en lid van ADCN’s Hall of Fame, laat zien hoe imperfectie en het maken van fouten kunnen leiden tot doorbraken in het creatieve proces.
Paula Scher, grafisch ontwerpster en partner bij design consultancy Pentagram in New York, deelt haar visie over hoe je design tot leven kunt brengen en hoe design cultuur maakt.
Rick Williams, directeur business transformatie van R/GA, Cannes Lions en D&AD Agency of the Year 2015, vertelt over de creatieve vaardigheden van morgen en hoe merken samen kunnen werken met start-ups om innovatie te versnellen.

Karim Benammar, een filosoof gespecialiseerd in transformerend denken, verbonden aan THNK School of Creative Leadership en The School of Life Amsterdam, doet met het hele publiek een oefening in reframing – waarom doen we de dingen die we doen en hoe kunnen we dingen anders gaan doen?
Gregor Weber, Hoofd Beeldende Kunst van het Rijksmuseum, en Bart van der Heide, Chief Curator van het Stedelijk Museum, presenteren samen “Avant-Garde – The Old Masters vs. Dutch Design”. Beide kunstexperts selecteren Nederlandse topstukken uit hun collecties die baanbrekend zijn geweest en verschillende generaties kunstenaars en creatieven hebben beïnvloed.
ADCN-voorzitter Lode Schaeffer sluit de middag af met een talk over het ‘grijpen’ van creativiteit.

ADCN heeft Enrica Masi, ontwerpster bij IDEO in London, uitgenodigd om alle learnings samen te vatten in een kunstwerk. De middag wordt geleid door theatermaker en filosofisch gespreksleider Puck van Dijk.

Kaarten voor het ADCN Symposium (met speciale prijzen voor ADCN-leden en talent) zijn verkrijgbaar via .


Beeldcredit: Jacques Koeweiden.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie