Content marketing b2b: Meten resultaten nog een zwak punt

Nog geen kwart (24 procent) van de b2b-marketeers vindt zijn bedrijf goed in het meten van de ROI van content marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de Lenskold Group/Pedowitz Group Lead Gen Marketing Effectiveness Study onder b2b-marketeers in de VS en Canada.

Nog een kleiner percentage gelooft dat zijn onderneming goed is in het meten van andere financiele resultaten van content marketing, zoals de toename in sales (17 procent) of een stijging het behoud en de loyaliteit (16 procent).

Zo’n driekwart van de businessmarketeers meet regelmatig of content wordt gezien (impressions, clicks, downloads)en verzoeken om informatie, terwijl bijna twee derde reacties en het opvragen van productinformatie en diensten monitort. Een meerderheid trackt regelmatig verkoopgesprekken (58 procent) en contentafname (56 procent). Iets minder marketeers (43 procent) meten of content wordt gedeeld (like, shares, comments, etc.).

Voor de technieken om de leads van content marketing naar sales te meten, gebruikt zo’n 80% de standaard tracking-methoden.  Iets minder dan een derde van de marketeers kijkt naar het eerste (32 procent), laatste (25 procent) of meerdere (28 procent) contacten van de klant met de organisatie, terwijl 16 procent modelling en statistische analyses inzet.

De resultaten, die werden gepubliceerd op Marketingcharts.com, suggereren dat b2b-marketeers – voor wie  content marketing belangrijker wordt – nog het meeste aandacht besteden aan  de standaard-metrics uit het marketing-onderzoek, maar moeite hebben om die te vertalen naar financiële resultaten.

De respondenten zien nog obstakels in het meten van de financiele resultaten van content marketing. Ze vinden het vooral moeilijk om de waarde van afzonderlijke contacten te bepalen als iemand verschillende contactpunten heeft  (57 procent). 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie