Een verborgen functie van Instagram en bizar onderzoek van Facebook

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in #lekkersociaal! Deze week over de nieuwe Spectacles, een bizar onderzoek op Facebook en de Breaking-News-Tag.

Facebook test audio-updates

Te lui om je statusupdate he-le-maal te typen? Of spreek je Chinees maar heb je een Qwertytoetsenbord tot je beschikking? Geen stress, Facebook komt met audio-updates! Dus dat toetsenbord heb je helemaal niet meer nodig. Het principe is simpel, bij de opties voor statusupdates is nu de optie ‘Spraakclip toevoegen’ beschikbaar. Nog niet voor iedereen beschikbaar, maar dit duurt niet lang meer. Trouwens, op de lengte van de audioclips zit geen limiet, je kan dus hele boekwerken delen als je daar zin in hebt ;) 

Bestaat Snapchat’s Spectacles nog?

En of het nog bestaat! Snapchat is zelfs twee nieuwe versies aan het ontwikkelen. De Spectacles 2.0, zoals we hem nu maar even noemen, krijgt een upgrade waardoor je straks AR-tools kunt gebruiken. De gebruiker is daardoor in staat om digitale afbeeldingen en animaties in het gezichtsveld te projecteren. Daarnaast wordt er gefluisterd dat de Spectacles 3.0 eraan komt, deze heeft een ingebouwd GPS en maakt het mogelijk om 3D-achtige dieptebewerking in je video’s toe te passen. Tof? Ja! Duur? Ja! Deze bril gaat waarschijnlijk 300 dollar kosten terwijl zijn voorganger ‘maar’ 130 dollar kostte. Prijzig maar de moeite.

Facebook doet bizar onderzoek

Om digitaal kinderlokken tegen te gaan heeft Facebook een nogal opmerkelijk onderzoek gedaan. Ze hebben aan haar gebruikers gevraagd hoe zij dachten dat kinderlokkers aangepakt kunnen worden.

Een van de vragen die een gebruiker ontving was:
‘Als u denkt aan een ideale wereld waarin u het beleid van Facebook kunt bepalen, hoe zou u dan omgaan met het volgende? Een volwassen man stuurt een privébericht naar een 14-jarig meisje en vraagt om seksueel getinte afbeeldingen’.

Facebook heeft de enquête stopgezet na veelvoudig commentaar vanuit de community op dit onderzoek. De gebruikers die deze vraag kregen voorgeschoteld reageerden namelijk unaniem met; dit soort mensen horen niet op Facebook thuis, dus moeten te allen tijde geremd worden.


Facebook komt met ‘Breaking-News-Tag'

Voor het volgen van nieuws is Twitter bij veel mensen al tijden de standaard. Maar hier gaat binnenkort misschien verandering in komen. Sinds Twitter een eigen relevantie-algoritme heeft geïmplementeerd – waardoor ook oude Tweets omhoogkomen – is haar positie verzwakt. Daarnaast heeft Facebook nu het zogenaamde Breaking-label toegevoegd waardoor uitgevers de aandacht kunnen trekken bij de gebruikers. Uitgevers kunnen de speciale tag toevoegen aan één bericht per dag plus nog eens vijf per maand. De tag blijft dan gedurende zes tot vijftien uur zichtbaar en zorgt automatisch voor een hogere betrokkenheid. Het heeft overigens geen directe invloed op de positie op de tijdlijn. Het wordt nu al volop gebruikt in – het zal ook niet anders – Amerika. De komende tijd wordt het uitgebreid naar 50 extra uitgevers in Europa, Australië, Latijns-Amerika en Noord-Amerika. Wij zijn benieuwd!

Instagram heeft een verborgen functie

De populaire app moet continue vernieuwen om interessant te blijven, daarom testen zij dagelijks vele (nieuwe) functionaliteiten. Af en toe lekt er dan eentje uit. Nu is er door een oplettende gebruiker ontdekt dat er een portretmodus wordt getest. Het is nog onbekend of deze optie slechts één instelling is of meer manieren bevat om je foto te perfectioneren. We weten al wel dat het is alsof je met een dure spiegelreflexcamera foto’s aan het schieten bent.


 
Je hebt niks gemist, je bent weer helemaal bij! Laat het weekend maar beginnen. Proost!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie