Lil Kleine wil iets terug te doen voor zijn fans met eigen app

Applicatie is eerste maand gratis daarna mogen fans per maand betalen voor exclusieve content van hun idool.

Lil Kleine wil iets terug te doen voor zijn fans met eigen app

Jorik Scholten, beter bekend als Lil Kleine lanceert een eigen app. Hij wil hiermee zijn fans en volgers uitnodigen toe te treden tot zijn inner circle. Scholten zegt dit te gaan doen door zelf content te ontwikkelen zoals persoonlijke interviews en mini- documentaires. Deze zijn vervolgens alleen toegankelijk via de eigen app van waaruit fans ook nog eens kans maken op ‘bijzondere belevenissen’ en ontmoetingen met het idool. Toetreden tot de inner cirkle van de artiest kan gratis. Vanaf de tweede maand kost het 2,99 per maand.

Advertentie
advertisement

Cirkel trouwe volgers

Scholten, één van de meest succesvolle artiesten van Nederland met op Instagram 1,7 miljoen volgers, vertelt dat hij zijn fans iets extra’s wil bieden. De release van Kleines nieuwste album ‘Jongen van de Straat’ haalde meer dan 4,6 miljoen streams in de eerste 24 uur en 100 miljoen streams in de eerste week. ‘Zonder hun support had ik nooit gestaan waar ik nu sta. Met de gepersonaliseerde app wil ik verder werken aan die cirkel van trouwe volgers. Helemaal nu ik geen concerten kan geven, zo kan ik via deze weg tóch op een persoonlijke manier met ze connecten.’ Scholten legt daarbij uit dat de inner cirkle als eerste toegang heeft tot concerttickets, merchandise en andere exclusieve ervaringen.

 ‘Exclusieve ervaringen’’ 

Scholten wil zijn fans inzicht geven in zijn persoonlijke leven. Zo neemt hij video’s op van zichzelf waarin hij vertelt over zijn verleden. Om de lancering van de app groots te vieren, maken zijn fans de komende tijd de kans op bijzondere experiences waarmee ze volgens de artiest letterlijk in de wereld van Lil Kleine stappen. Hierbij noemt hij; ‘Rollen als Kleine’ in een supercar, ‘Chappen als Kleine’ met een thuisdiner van één van zijn favoriete restaurants,’ ‘Shinen als Kleine’ met een bezoek aan een high-end juwelier en genieten van kaviaar en champagne. 

Ondernemer

Scholten timmert naast zijn werk als artiest ook aan de weg als ondernemer en kledingontwerper. Daarnaast is hij eigenaar van het drankmerk Fiorito.

Betalingstructuur exclusieve content

Volgens Scholten bevat de interactieve app de nieuwste social functionaliteiten: gebruikers kunnen overal op reageren en met elkaar chatten. De app is gratis te downloaden op IOS en Android. 

Lees ook: Hoe streamingplatforms de muziekbranche weer leven inblazen

Reacties:

Gerben Busch
Iets terugdoen voor je fans in het Nieuwe Normaal maar wel EUR 2,99 per maand vragen. Hmm ... dat voelt niet helemaal als onbaatzuchtig ...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie