MediaXplain begint bureau voor transparantie in influencermarketing

'XMPLE wil de influencermarkt openbreken', zegt Lukas Foks, die de nieuwe tak leidt.

Lukas Foks
MediaXplain

Mediaxplain heeft XMPLE opgezet: een bureau waarmee opdrachtgevers de inzet van content door influencers wordt beloofd ‘zonder verborgen kosten en gericht op meetbaar resultaat’. 

Head of XMPLE Lukas Foks legt uit: ‘Door onduidelijke tarieven en vele tussenpartijen is influencermarketing voor veel adverteerders allesbehalve transparant. Het is heel vreemd dat de markt de wetten van media-buying ineens vergeet, wanneer zich een nieuwe vorm van media aandient. Zowel opdrachtgevers als influencers verdienen beter.’

Foks zegt dat zijn bureau geen marges berekent en inzichtelijk maakt welk deel ten goede komt aan welke influencer.

XMPLE heeft ook de ambitie een impuls te geven in kwaliteit en de totstandkoming van de relatie tussen opdrachtgever en influencer. Dat moet komen uit inzichten en data. ‘De doorvertaling naar aansprekende content wordt gevormd door influencers als mediapartner al vroeg in de conceptfase te betrekken.’

Mede-eigenaar van MediaXplain Gun Nieuwenhuis zegt dat XMPLE  volledig geïntegreerd wordt, maar tegelijkertijd autonoom blijft in creativiteit. ‘De komst van XMPLE biedt ons de mogelijkheid onze opdrachtgevers nog sterker te faciliteren door volledig geïntegreerde campagnes waarin influencers al vaker een sterkere rol krijgen. Tegelijkertijd zorgt het autonome karakter ervoor dat we verder kunnen pionieren binnen nieuwe domeinen.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie