Meer vertrouwen in print

Hoewel tijdschriften en internet als informatiebron een gelijkwaardige rol vervullen in de levens van veel consumenten, is het met advertenties anders gesteld. Vergelijkend media-onderzoek onder ruim 4000 deelnemers, ‘Media Choices 2000’, uitgevoerd door Erdos & Morgan en gesponsord door de Magazine Publishers of America, laat zien dat de mediawereld in het afgelopen jaar behoorlijk veranderd is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten spenderen meer tijd dan ooit aan alle vormen van media, en geven ook aan meer dan één medium tegelijk te gebruiken. Vooral tv en tijdschrift is een veel genoemde combinatie (48%). Negenendertig procent gaf aan dat tijdschriften het best toegesneden zijn op hun behoeften, van internet zei 29% dat. De meest interessante informatie staat volgens 35% in tijdschriften, volgens 30% op internet. Maar voor advertenties ligt dat heel anders. Drieënveertig procent zegt te kunnen vertrouwen op advertenties in tijdschriften. Voor internet is dat maar 10%.

< SIZE=1>(advertising age, 20-3-2000)<#/FONT>

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie